Ingyenes Fotósuli: nulláról a középhaladó szintig

Fotózás tippek kezdőknek

Érdekel a fotózás és szeretnéd megtanulni, hogy hogyan tudsz tudatosan fényképeket készíteni? Ha követsz Instagramon (@dreamworldphotohu), akkor tudod, hogy ott fotózáshoz, azon belül is főleg gyerekfotózáshoz adok tippeket.

Az elmúlt időszakban már egészen komoly tudásanyag állt össze, ezért úgy gondoltam, hogy ebben a posztban megmutatom, honnan kezdődik. A bejegyzések heteken át témánként követték egymást, így akkor is könnyen felzárkózhatsz, ha még nem követtél vagy esetleg valahol lemaradtál. Teljesen az alapoktól kezdődik, de a visszajelzések alapján nemcsak anyukák, hanem kezdő és haladó fotósok is szívesen követik.

Fényképezés kezdőknek: Hol is kezdődik az ingyenes fotósuli?

Fotózás és retusálás tippek: Az Instagram fotósuli keretében feldolgozott témák

1. Fotótechnika: fotózás tippek kezdőknek az eszközválasztástól a fényképezőgép beállításáig

Technikai alapok, amik ahhoz szükségesek, hogy tudatosan használhasd a fényképezőgépedet (vagy akár a mobilodat). Beállítások, objektívek, a különböző hatások és az éles képek “titkai”. Ezek a fotózás tippek egy belépő szintű géppel is alkalmazhatók (bizonyos tippek pedig mobillal is), nem szükséges drága cuccokat összevásárolnod.

2. Fények: a fények tudatos használatáról kezdő és haladó fotósoknak

Minden, amit első körben érdemes tudnod a fényekről, elsősorban a természetes fényről, hiszen az ingyen van. Ideális és kevésbé ideális fényviszonyok, hogyan használd a rendelkezésedre álló fényt, mire érdemes figyelni. Ezek a tippek teljesen függetlenek az eszköztől, amivel fényképezel, tehát mobilos fotózásnál is ugyanúgy használhatók.

3. Kompozíció: amitől kép lesz a kép és kellemes látvánnyá válik a szemnek

Ha már érted a technikát és a fényeket, akkor már “csak” arra kell összpontosítanod, hogy hogyan rendezed el az elemeket a képeiden. Kameraállások, kompozíciós szabályok (harmadolás, aranymetszés, iránytartás stb.), lehetőségek, hogy tökéletes képeket alkothass. Itt kaptak helyet az előkészületekkel, környezettel és a gyerekek instruálásával, irányításával kapcsolatos tanácsok is. Természetesen ezek is teljesen eszköz-függetlenek.

4. Utómunka: az utolsó lépés, aminek során a kép elnyeri a végső formáját

A munkám során persze profi programokat használok (Adobe Lightroom, Photoshop), de itt minden esetben ingyenes alkalmazásokkal szerkesztem a képeket lépésről lépésre, és természetesen ugyanazokat az alapelveket alkalmazom. Lépj túl te is a filtereken és tanuld meg tudatosan szerkeszteni a képeidet!

Fotós könyv ajánló (pdf)

Ha tetszik a Fotósuli az Instagramon, akkor ajánlom a felturbózott, kiegészített változatot, a Fotózz tudatosan! ebookot.

mesterséges intelligencia photoshop

Teljes útmutató a képgenerátorok használatához (Midjourney, DALL-E 3, Playground AI, Adobe Firefly)

Minden, amit a képgenerálásról tudni érdemes egyetlen, magyar nyelvű tutorial videóban! Milyen megoldások vannak, melyiket mire és hogyan tudod használni? Működés, jogi és etikai kérdések, útmutató lépésről lépésre a hatékony parancsok adásához és a felületek használatához. https://youtu.be/afzVwYVsZZE Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Szeretnéd megtanulni a képgenerátorok használatát? Rengeteg kérdés érkezik hozzám

Tovább olvasom »
Exif

Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az EXIF és mire nem (VIDEO)

A kezdő fotósok egyik leggyakoribb kérdése, hogy milyen felszereléssel és beállításokkal készült egy fénykép. Sokszor pedzegettem már, hogy ez nem a legfontosabb kérdés egy fotóval kapcsolatban, de érdemes megnézni, hogy honnan tudhatók meg ezek az adatok, mire jók és mire nem. https://www.youtube.com/watch?v=dEWt6-XXsFEFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az

Tovább olvasom »
5 hiba, amit ne kövess el photoshopban

5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! (VIDEÓ)

Kezdő és akár haladó fotósként is könnyű beleesni ebbe az 5 utómunka hibába. Mutatom azt is, hogy hogyan kerüld el őket! https://youtu.be/FnctKLZ6znwFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? 5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! A videóban elhangzó szöveg leirata <p>Mik azok a képszerkesztési hibák, amik azonnal elárulják, hogy kezdő vagy a fotózásban? Ha érdekel a fotózás és