Fotózás alapok: Lőttél már életlen képet? Ha ezt megnézed, többé nem fog előfordulni! (VIDEÓ)

fotózás alapok élesség

Jártál már úgy, hogy életlen lett a kép, amit készítettél? Ebben a videóban összegyűjtöttem neked ennek a leggyakoribb okait, és elmondom, hogy mit érdemes tenned, hogy ezt el tudd kerülni a későbbiekben. Sajnos azt nem garantálhatom, hogy innentől gyerekjáték lesz a fotózás és minden képed éles lesz, de lényegesen jobb eséllyel fogsz indulni!

Fotózás alapok: Miért lehet életlen vagy bemozdult a kép?

  • 0:37 Az egyik leggyakoribb ok a bemozdulás a túl lassú záridő miatt. A megoldás az, hogy gyorsabb záridőt választasz. A pontos értékekről részletesen beszélek a videóban.
  • 1:16 Az életlenség oka általában a nem megfelelő fókuszálás. A megoldás pedig a fókuszterületek helyes használata, illetve az egyszeri vs. követő autofókusz megfelelő kiválasztása. A videóból kiderül, hogy mikor melyiket érdemes használni.
  • 2:30 Szintén gyakori eset a túl kis mélységélesség, amin egyszerűen segíthetsz a rekesz szűkítésével. Konkrét példák a videóban!
  • 3:16 Az életlenség érzetét a képzaj is okozhatja, érdemes kikísérletezni, hogy a különböző fényviszonyok és így ISO értékek között hogyan teljesít a kamerád és ha szükséges, további fényforrást bevetni.

A videónak már elkészült a második része is, amiben további okokat is bemutatok, és azt is, hogy mit tehettek egy kissé életlen képpel Photoshopban, ha még nem reménytelen az eset.

kutatás fotósokról

Mikor lesz eredménye a hazai fotósokról szóló kutatásnak?

Talán már láttad, hogy a Fotoplusszal közösen felmérést végzünk a profi és amatőr fotósok helyzetéről, mert ilyen még nem volt Magyarországon! Ha még nem tetted, kérjük, hogy töltsd ki! Mindössze 6 percet vesz igénybe, ugye rá tudsz szánni ennyit? Az adatfelvétel 2022. augusztus 31. éjfélig zajlik majd, ezt követően dolgozzuk fel és értékeljük ki az eredményeket. Legkésőbb

Tovább olvasom »
fotós vállalkozás üzleti szempontok

Hogyan tovább fotós vállalkozóként? Üzleti és marketing szempontok, amiket MOST kell átgondolnod

Rendesen ránk járt a rúd az utóbbi években: vírus, háború, infláció… A jelenlegi gazdasági helyzet, illetve a KATA adózás átalakulása miatt szinte mindenkinek az újratervezésen kell gondokodnia. Ha bizonytalan vagy, hogy hogyan tovább fotós vállalkozóként, akkor neked szól ez a bejegyzés. Változó adózási környezet: nem a fényképészet a legnagyobb vesztes Az előző bejegyzésemben két adótanácsadó

Tovább olvasom »
KATA adózás változása - fotósok

Mit jelent fotósként a KATA adó változása és hogyan tovább?

Egy ideje már lógott a levegőben, hogy ismét változni fog a KATA, azaz a kisadózó vállalkozások tételes adója. De ennyire hirtelen és drámai változásra senki sem számított. Ebben a cikkben összefoglalom, hogy fotósként mit kell tudnod erről a témáról! A cikket az új hírek, esetleges változások fényében folyamatosan frissítem. Utolsó frissítés: 2022.07.18. 23:50 Miért fontos