Fotózás alapok: Lőttél már életlen képet? Ha ezt megnézed, többé nem fog előfordulni! (VIDEÓ)

fotózás alapok élesség

Jártál már úgy, hogy életlen lett a kép, amit készítettél? Ebben a videóban összegyűjtöttem neked ennek a leggyakoribb okait, és elmondom, hogy mit érdemes tenned, hogy ezt el tudd kerülni a későbbiekben. Sajnos azt nem garantálhatom, hogy innentől gyerekjáték lesz a fotózás és minden képed éles lesz, de lényegesen jobb eséllyel fogsz indulni!

Fotózás alapok: Miért lehet életlen vagy bemozdult a kép?

  • 0:37 Az egyik leggyakoribb ok a bemozdulás a túl lassú záridő miatt. A megoldás az, hogy gyorsabb záridőt választasz. A pontos értékekről részletesen beszélek a videóban.
  • 1:16 Az életlenség oka általában a nem megfelelő fókuszálás. A megoldás pedig a fókuszterületek helyes használata, illetve az egyszeri vs. követő autofókusz megfelelő kiválasztása. A videóból kiderül, hogy mikor melyiket érdemes használni.
  • 2:30 Szintén gyakori eset a túl kis mélységélesség, amin egyszerűen segíthetsz a rekesz szűkítésével. Konkrét példák a videóban!
  • 3:16 Az életlenség érzetét a képzaj is okozhatja, érdemes kikísérletezni, hogy a különböző fényviszonyok és így ISO értékek között hogyan teljesít a kamerád és ha szükséges, további fényforrást bevetni.

A videónak már elkészült a második része is, amiben további okokat is bemutatok, és azt is, hogy mit tehettek egy kissé életlen képpel Photoshopban, ha még nem reménytelen az eset.

karácsonyi ajándékötletek fényképészeknek

9+1 karácsonyi ajándékötlet fotósoknak, amivel nem foghatsz mellé

Fotós barátnak, családtagnak, vagy akár saját magadnak keresel ajándékot? Összeszedtem 9+1 olyan lehetőséget, amivel nem foghatsz mellé. 3.500 Ft-tól 425.000 Ft-ig – bármekkora legyen is a költségkereted. A fotófelszerelésemet a Fotoplus-tól szoktam beszerezni, stúdiófelszerelést pedig leggyakrabban a Mikrosatnál vásárolok. (A bejegyzés NEM támogatott!) 1. Jól jönne több fotós ügyfél? Marketingiránytű fotósoknak könyv A Marketingiránytű fotósoknak hiánypótló könyv mindenkinek, aki fotózásból szeretne

Tovább olvasom »
karácsonyi portré készítése otthon - gyerekfotózás természetes fénnyel

Karácsonyi portréfotók készítése otthon

Hogyan lehet otthoni körülmények között szép karácsonyi fotókat készíteni? Kiderül a videóból! Felszerelés választása, gépbeállítások, a fények használata és sok-sok ötlet, hogy milyen képeket készíts. https://www.youtube.com/watch?v=-UyoAietpvIFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Karácsonyi portréfotózás otthon, természetes fénnyel – A videóban elhangzó szöveg leirata Ezúttal otthoni körülmények között fogunk karácsonyi portrét készíteni. Szia, én Ihász Ingrid vagyok, és hogyha

Tovább olvasom »
Photoshop tanfolyam fotósoknak

A legnagyobb hiba, amit a Photoshoppal elkövettem

Ha még nem kerültél szorosabb barátságba a Photoshoppal, nem vagy egyedül. Amikor egyetemistaként a 2000-es években elkezdtem használni ezt a programot, iszonyatosan sok bosszúságot okozott. Az a helyzet ugyanis, hogy a Photoshop egyáltalán nem felhasználóbarát program. Ha előzetes ismeretek nélkül kezded el használni, akkor nagyon nehéz átlátni a működését. Annak idején nem egyszer záram be