Fotózás alapok: Lőttél már életlen képet? Ha ezt megnézed, többé nem fog előfordulni! (VIDEÓ)

fotózás alapok élesség

Jártál már úgy, hogy életlen lett a kép, amit készítettél? Ebben a videóban összegyűjtöttem neked ennek a leggyakoribb okait, és elmondom, hogy mit érdemes tenned, hogy ezt el tudd kerülni a későbbiekben. Sajnos azt nem garantálhatom, hogy innentől gyerekjáték lesz a fotózás és minden képed éles lesz, de lényegesen jobb eséllyel fogsz indulni!

Fotózás alapok: Miért lehet életlen vagy bemozdult a kép?

  • 0:37 Az egyik leggyakoribb ok a bemozdulás a túl lassú záridő miatt. A megoldás az, hogy gyorsabb záridőt választasz. A pontos értékekről részletesen beszélek a videóban.
  • 1:16 Az életlenség oka általában a nem megfelelő fókuszálás. A megoldás pedig a fókuszterületek helyes használata, illetve az egyszeri vs. követő autofókusz megfelelő kiválasztása. A videóból kiderül, hogy mikor melyiket érdemes használni.
  • 2:30 Szintén gyakori eset a túl kis mélységélesség, amin egyszerűen segíthetsz a rekesz szűkítésével. Konkrét példák a videóban!
  • 3:16 Az életlenség érzetét a képzaj is okozhatja, érdemes kikísérletezni, hogy a különböző fényviszonyok és így ISO értékek között hogyan teljesít a kamerád és ha szükséges, további fényforrást bevetni.

A videónak már elkészült a második része is, amiben további okokat is bemutatok, és azt is, hogy mit tehettek egy kissé életlen képpel Photoshopban, ha még nem reménytelen az eset.

mesterséges intelligencia photoshop

Teljes útmutató a képgenerátorok használatához (Midjourney, DALL-E 3, Playground AI, Adobe Firefly)

Minden, amit a képgenerálásról tudni érdemes egyetlen, magyar nyelvű tutorial videóban! Milyen megoldások vannak, melyiket mire és hogyan tudod használni? Működés, jogi és etikai kérdések, útmutató lépésről lépésre a hatékony parancsok adásához és a felületek használatához. https://youtu.be/afzVwYVsZZE Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Szeretnéd megtanulni a képgenerátorok használatát? Rengeteg kérdés érkezik hozzám

Tovább olvasom »
Exif

Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az EXIF és mire nem (VIDEO)

A kezdő fotósok egyik leggyakoribb kérdése, hogy milyen felszereléssel és beállításokkal készült egy fénykép. Sokszor pedzegettem már, hogy ez nem a legfontosabb kérdés egy fotóval kapcsolatban, de érdemes megnézni, hogy honnan tudhatók meg ezek az adatok, mire jók és mire nem. https://www.youtube.com/watch?v=dEWt6-XXsFEFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az

Tovább olvasom »
5 hiba, amit ne kövess el photoshopban

5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! (VIDEÓ)

Kezdő és akár haladó fotósként is könnyű beleesni ebbe az 5 utómunka hibába. Mutatom azt is, hogy hogyan kerüld el őket! https://youtu.be/FnctKLZ6znwFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? 5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! A videóban elhangzó szöveg leirata <p>Mik azok a képszerkesztési hibák, amik azonnal elárulják, hogy kezdő vagy a fotózásban? Ha érdekel a fotózás és