Mi van a táskámban? Hasznos cuccok fotózáshoz a gépen és objektíven túl (VIDEÓ)

fotózás alapok fotóstáska tartalma

Tudom, hogy manapság nehéz elhinni, de tényleg van olyan, amit “sokan kérdeznek”. Ilyen például az, hogy “Te milyen géppel és objektívvel fotózol?” Bár látszólag a fotózás témájához szorosan kapcsolódó kérdésről van szó, nekem nagyon nem tartozik a kedvenceim közé.

Miért? Bár magában a kérdésben sokszor benne van az elismerés, hogy jó lett a kép, egyúttal azt a feltételezést is hordozza, hogy ebben a felszerelés valamilyen nagyon fontos szerepet játszik. Nem szeretnék senkit sem lelombozni, ez sajnos – vagy szerencsére – a legtöbbször valójában nem igaz! Azaz a tudás mindig fontosabb, mint a felszerelés, és ha döntened kell, hogy a tanulásra vagy az eszközökre áldozz, akkor mindig a tanulás legyen az első. Hidd el, hogy egy jó fotós egy mobillal is jobb képeket készít, mint valaki tudás nélkül egy sokszázezer forintos géppel.

Na de visszatérve az eredeti témához! Sokszor felmerül az a teljesen jogos kérdés is, hogy a fotózáshoz a fényképezőgépen és objektíveken kívül még mire lehet szükség. Ebben a videóban megmutatom, hogy miket tartok a fotós táskámban, és hogy ezek az eszközök mire valók. Egy kicsit bénázok is közben, ez-az le is pottyan, de remélem, hogy ezt elnézitek nekem.

Fotoplus ajánló általam használt termékekből (x)

Ha csak a lista érdekel, akkor ezek kerültek elő a hátizsákból:

  • objektívek
  • aksi töltő (fényképezőgéphez)
  • rendszervaku + fényterelők
  • rádiós vakukioldó
  • derítőlap
  • fotós öv (nyakpánt helyett)
  • plusz memóriakártya
  • tisztító eszközök
  • esővédő
  • memóriakártya olvasó
  • szürkekártya
  • elemek
  • mobiltelefon töltő
  • névjegykártya
  • toll
  • olló
  • papírzsepi
  • hajcsatok

Hiányzott belőle a fényképezőgépem egy objektívvel, mert azzal készítettem a videófelvételt. Azóta már van egy második gépem, méghozzá egy Sony a6400, amit elsősorban videózáshoz vettem, de a pótaksik beszerzése még várat magára.

Ami szintén nem volt a táskámban, de akár lehetett is volna benne:

  • aksi töltő (rendszervakuhoz)
  • további elemek (pl. cerzuaelem vakukioldóba)
  • szűrők (pl. cirkuláris polár vagy ND tájfotóhoz)
  • állvány
  • gimbal
  • laptop
  • papír, ragasztószalag
  • innivaló, rágcsa (ezek gyerekfotózásnál elengedhetetlenek, de máskor sem ártanak)
  • fésű, körömreszelő stb.

Neked mi az, amit semmiképpen sem hagynál otthon, ha fotózni mész?

virágfotózás trükkök

A legjobb tippek virágfotózáshoz kezdő fotósoknak

A szebbnél szebb virágok meghozták a kedvedet a fotózáshoz? Íme pár hasznos tipp, hogy még szebb képeket készíthess teljesen kezdőként is. Gépbeállítás, fények, kompozíciós tanácsok. Akár akkor is hasznát veheted, ha mobillal fotózol! https://youtu.be/EhvDiLqSxrE?si=0sWJmQFQpiWzp0Tp Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Hasznos trükkök és tanácsok a virágok fotózásához – A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p> Itt vagyunk a Margit-szigeten

Tovább olvasom »
ügyfélszerzés fotósoknak

Miért van a nálad bénább fotósoknak több ügyfelük?

Sokszor azt látom, hogy a legtehetségesebb fotósoknak van a legkevesebb önbizalmuk. Ők kételkednek folyamatosan magukban, hogy elég jók-e. Ők nem merik elkérni a munkájuk “rendes” árát, mert félnek a visszautasítástól, hogy “nem érnek annyit”. Mindeközben számos középszerű alak meg vígan megél a fotózásból. Hogy is van ez? Ez a poszt kizárólag a személyes véleményemet tükrözi,

Tovább olvasom »
mesterséges intelligencia photoshop

Teljes útmutató a képgenerátorok használatához (Midjourney, DALL-E 3, Playground AI, Adobe Firefly)

Minden, amit a képgenerálásról tudni érdemes egyetlen, magyar nyelvű tutorial videóban! Milyen megoldások vannak, melyiket mire és hogyan tudod használni? Működés, jogi és etikai kérdések, útmutató lépésről lépésre a hatékony parancsok adásához és a felületek használatához. https://youtu.be/afzVwYVsZZE Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Szeretnéd megtanulni a képgenerátorok használatát? Rengeteg kérdés érkezik hozzám