Így állítsd be a fényképezőgépedet! Tippek új kamerához és fotózáshoz manuális módban (VIDEÓ)

Így állítsd be a fényképezőgépedet videó

Ebben a videóban megmutatom, hogy milyen általános beállításokra érdemes figyelni új fényképezőgép esetén, illetve azt is, hogy konkrétan a fotózáshoz (természetes fénynél) hogyan szoktam beállítani a gépemet. Ez egy kezdőknek szóló videó, így elsősorban azokra a funkciókra térek ki, amiket szerintem mindenkinek érdemes ismernie, aki szeretne megtanulni manuális beállításokkal fotózni. Emellett említek néhány olyan lehetőséget is, ami az én életemet nagyban megkönnyíti, és ha elérhető a gépedben, akkor neked is hasznodra lehet. 

Én Sony Alpha fényképezőgépeket használok (a7 III, illetve a6400), de a videóban elmondottak bármilyen MILC vagy DSLR kamera esetén érvényesek! Ha bármilyen kérdésed felmerül, tedd fel nyugodtan kommentben!

Ebookok fotózáshoz

Általános beállítások új fényképezőgép esetén

  • 0:18 Az első és legfontosabb tanácsom
  • 0:44 Nem mindegy, milyen a memóriakártyád!
  • 1:19 Az első lépések új fényképezőgép esetén
  • 1:38 A menü felfedezése
  • 2:08 A fájlformátum beállítása
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 10:44 Segédvonalak komponáláshoz
  • 10:57 Egy kis segítség, hogy ne égjen ki a fotód
  • 11:21 Ha nem akarsz kattogni (tükör nélküli gépeknél)
  • 11:52 A képfájlok elnevezése
  • 12:06 A szerzőséged képbe “égetése”
  • 12:11 Szemkövetés (vagy arckövetés) külön gombon (amennyiben elérhető)
  • 13:04 Egyedi gombok használata
Expozíciós háromszög - zársebesség, rekesz, ISO

A fotózás “szentháromsága”: rekesz, zársebesség, ISO

Egyedi beállítások fotózáshoz a fényviszok, illetve az elérni kívánt hatás szerint

  • 3:00 Kamera módok
  • 3:22 A manuális módról, avagy a fotózás alapjai (a rekesz, zársebesség és ISO szentháromsága)
  • 7:00 Az expozíció kompenzáció
  • 7:34 A fehéregyensúly
  • 8:08 A fókuszmód kiválasztása
  • 8:21 A fókuszterület beállítása
  • 8:57 A felvétel lehetőségei
  • 9:35 Fénymérési módok
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 12:49 Követett arcok priorizálása (szemkövetés/arckövetés esetén)
A videóban is említett DWP Fotósuli Fotótechnika Instagram guide-ot ITT találod. A többi kalauzra is érdemes egy pillanatást vetni, ha szeretnél megtanulni fotózni.

Különböző hatások a kamerabeállítások függvényében

Szeretnél fejlődni az utómunkában is?

Ha tetszett a bejegyzés, akkor iratkozz fel a hírlevelemre, kövess Instagramon (@dreamworldphotohu)YouTube-on (@dreamworldphotography) és Facebookon (@dreamworldphothu) is, és ne felejts el körbenézni a Boltban!

Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Portré fotózás virágokkal (VIDEÓ)

Nagyon szerettétek a virágos fotókat mind a #kattanjki Facebook csoportban, mind az instagramon, ezért arra gondoltam, hogy készítek róla egy rövid videót, hogy hogyan születtek és mire figyeltem a fotózás során. Kicsit küzdöttem a felvétellel, a plánokat lábbal váltottam, a szobám nyugalma helyett pedig a hegyen kaparó autókkal és láncfűrészekkel kellett szembenéznem 😀 Némileg sok lett a

Tovább olvasom »
14 mobil app alkalmazás fotósoknak

14 kötelező mobil app fotósoknak: fotózás, képszerkesztés, marketing

Ez a bejegyzés most nem arról fog szólni, hogy hogyan érdemes mobillal fotózni, hanem hogy milyen alkalmazások lehetnek a segítségedre fotósként. Legyen szó akár a fotózás előkészítéséről, akár a képek feldolgozásáról, akár a különböző felületeken való megosztásáról. 1. Mobil alkalmazások a fotózás előkészületeihez TPE Nagyon örültem annak idején, amikor rátaláltam a Photographer’s Ephemeris appra. Ez az

Tovább olvasom »
photoshop retus hiba

Photoshop alapok: 5 kínos retushiba, amit nem akarsz elkövetni

A fotóssá válás 8 fázisáról szóló posztban már tettem említést néhány olyan hibáról, amibe gyakorlatilag minden kezdő belefut. Ebben a videóban most kifejezetten az utómunkával kapcsolatos baklövéseket gyűjtöttem össze. Akár a Lightroom, akár a Photoshop a választott program, könnyű túlzásba vinni az új technikákat, amiket éppen tanul az ember. https://www.youtube.com/watch?v=uiBxzKBzZF0 Ugye követsz már YouTube-on? A legkínosabb Lightroom