Így állítsd be a fényképezőgépedet! Tippek új kamerához és fotózáshoz manuális módban (VIDEÓ)

Így állítsd be a fényképezőgépedet videó

Ebben a videóban megmutatom, hogy milyen általános beállításokra érdemes figyelni új fényképezőgép esetén, illetve azt is, hogy konkrétan a fotózáshoz (természetes fénynél) hogyan szoktam beállítani a gépemet. Ez egy kezdőknek szóló videó, így elsősorban azokra a funkciókra térek ki, amiket szerintem mindenkinek érdemes ismernie, aki szeretne megtanulni manuális beállításokkal fotózni. Emellett említek néhány olyan lehetőséget is, ami az én életemet nagyban megkönnyíti, és ha elérhető a gépedben, akkor neked is hasznodra lehet. 

Én Sony Alpha fényképezőgépeket használok (a7 III, illetve a6400), de a videóban elmondottak bármilyen MILC vagy DSLR kamera esetén érvényesek! Ha bármilyen kérdésed felmerül, tedd fel nyugodtan kommentben!

Ebookok fotózáshoz

Általános beállítások új fényképezőgép esetén

  • 0:18 Az első és legfontosabb tanácsom
  • 0:44 Nem mindegy, milyen a memóriakártyád!
  • 1:19 Az első lépések új fényképezőgép esetén
  • 1:38 A menü felfedezése
  • 2:08 A fájlformátum beállítása
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 10:44 Segédvonalak komponáláshoz
  • 10:57 Egy kis segítség, hogy ne égjen ki a fotód
  • 11:21 Ha nem akarsz kattogni (tükör nélküli gépeknél)
  • 11:52 A képfájlok elnevezése
  • 12:06 A szerzőséged képbe “égetése”
  • 12:11 Szemkövetés (vagy arckövetés) külön gombon (amennyiben elérhető)
  • 13:04 Egyedi gombok használata
Expozíciós háromszög - zársebesség, rekesz, ISO

A fotózás “szentháromsága”: rekesz, zársebesség, ISO

Egyedi beállítások fotózáshoz a fényviszok, illetve az elérni kívánt hatás szerint

  • 3:00 Kamera módok
  • 3:22 A manuális módról, avagy a fotózás alapjai (a rekesz, zársebesség és ISO szentháromsága)
  • 7:00 Az expozíció kompenzáció
  • 7:34 A fehéregyensúly
  • 8:08 A fókuszmód kiválasztása
  • 8:21 A fókuszterület beállítása
  • 8:57 A felvétel lehetőségei
  • 9:35 Fénymérési módok
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 12:49 Követett arcok priorizálása (szemkövetés/arckövetés esetén)
A videóban is említett DWP Fotósuli Fotótechnika Instagram guide-ot ITT találod. A többi kalauzra is érdemes egy pillanatást vetni, ha szeretnél megtanulni fotózni.

Különböző hatások a kamerabeállítások függvényében

Szeretnél fejlődni az utómunkában is?

Ha tetszett a bejegyzés, akkor iratkozz fel a hírlevelemre, kövess Instagramon (@dreamworldphotohu)YouTube-on (@dreamworldphotography) és Facebookon (@dreamworldphothu) is, és ne felejts el körbenézni a Boltban!

Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Photoshop ingyenes ecset csomag

100 ingyenes Photoshop ecset és tippek, hogy hogyan használd őket (VIDEÓ)

Nem is olyan régen készítettem egy videót, ahol azt mutattam meg, hogy hogyan használhatjátok a Photoshop overlay-eket. Már akkor ott motoszkált a fejemben ennek a “párja”, mégpedig egy olyan videó, ahol az egyedi ecsetek felhasználási területeit mutatom be. Most végre meg is született, sőt egy ingyenesen letölthető, 100 db-os (!!!) ecsetcsomagot is összeválogattam hozzá nektek.

Tovább olvasom »
Önportré fotózás

Fotózás alapok: Így készíts magadról profi portrét drága cuccok nélkül!

Béna a profilképed? Gyorsan kellene egy kép magadról? Ha követed ezeket a lépéseket, akár te is elkészítheted. Csak egy fényképezőgép kell hozzá, néhány ingyenes program, és pár olyan dolog, ami bármelyik otthonban fellelhető. Fotózás alapok lépésről lépésre. Miért fotózzam magamat? Az önportré az egyik legrégebbi műfaj, a művészi önkifejezés kiapadhatatlan témája. Persze mi halandó emberek

Tovább olvasom »
Photoshop tutorial nappalból éjszaka

Nappalból éjszaka a Lightroom és a Photoshop segítségével (VIDEÓ)

Bár szeretem a képet lehetőleg még a kamerában megalkotni, előfordulhat, hogy erre valami miatt nincsen lehetőség. Ezúttal például a kislányomnak már elege volt a kirándulásból és haza szeretett volna menni, így már nem tudtuk megvárni, hogy ténylegesen lemenjen a nap. Már a helyszínen arra gondoltam, hogy azért én mégiscsak készíteni fogok ebből egy esti változatot