Így állítsd be a fényképezőgépedet! Tippek új kamerához és fotózáshoz manuális módban (VIDEÓ)

fényképezőgép beállítása fotózáshoz

Ebben a videóban megmutatom, hogy milyen általános beállításokra érdemes figyelni új fényképezőgép esetén, illetve azt is, hogy konkrétan a fotózáshoz (természetes fénynél) hogyan szoktam beállítani a gépemet. Ez egy kezdőknek szóló videó, így elsősorban azokra a funkciókra térek ki, amiket szerintem mindenkinek érdemes ismernie, aki szeretne megtanulni manuális beállításokkal fotózni. Emellett említek néhány olyan lehetőséget is, ami az én életemet nagyban megkönnyíti, és ha elérhető a gépedben, akkor neked is hasznodra lehet. 

Én Sony Alpha fényképezőgépeket használok (a7 III, illetve a6400), de a videóban elmondottak bármilyen MILC vagy DSLR kamera esetén érvényesek! Ha bármilyen kérdésed felmerül, tedd fel nyugodtan kommentben!

Általános beállítások új fényképezőgép esetén

  • 0:18 Az első és legfontosabb tanácsom
  • 0:44 Nem mindegy, milyen a memóriakártyád!
  • 1:19 Az első lépések új fényképezőgép esetén
  • 1:38 A menü felfedezése
  • 2:08 A fájlformátum beállítása
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 10:44 Segédvonalak komponáláshoz
  • 10:57 Egy kis segítség, hogy ne égjen ki a fotód
  • 11:21 Ha nem akarsz kattogni (tükör nélküli gépeknél)
  • 11:52 A képfájlok elnevezése
  • 12:06 A szerzőséged képbe “égetése”
  • 12:11 Szemkövetés (vagy arckövetés) külön gombon (amennyiben elérhető)
  • 13:04 Egyedi gombok használata
Expozíciós háromszög - zársebesség, rekesz, ISO

A fotózás “szentháromsága”: rekesz, zársebesség, ISO

Egyedi beállítások fotózáshoz a fényviszok, illetve az elérni kívánt hatás szerint

  • 3:00 Kamera módok
  • 3:22 A manuális módról, avagy a fotózás alapjai (a rekesz, zársebesség és ISO szentháromsága)
  • 7:00 Az expozíció kompenzáció
  • 7:34 A fehéregyensúly
  • 8:08 A fókuszmód kiválasztása
  • 8:21 A fókuszterület beállítása
  • 8:57 A felvétel lehetőségei
  • 9:35 Fénymérési módok
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 12:49 Követett arcok priorizálása (szemkövetés/arckövetés esetén)
A videóban is említett DWP Fotósuli Fotótechnika Instagram guide-ot ITT találod. A többi kalauzra is érdemes egy pillanatást vetni, ha szeretnél megtanulni fotózni.

Különböző hatások a kamerabeállítások függvényében

5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani

5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani a Photoshop helyett. Ha nem szeretnél sokat pepecselni az utómunkával, neked szól ez a videó tippekkel és trükkökkel! https://youtu.be/u7XBQHCPQAI Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani – A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Öt dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz

Tovább olvasom »
virágfotózás trükkök

A legjobb tippek virágfotózáshoz kezdő fotósoknak

A szebbnél szebb virágok meghozták a kedvedet a fotózáshoz? Íme pár hasznos tipp, hogy még szebb képeket készíthess teljesen kezdőként is. Gépbeállítás, fények, kompozíciós tanácsok. Akár akkor is hasznát veheted, ha mobillal fotózol! https://youtu.be/EhvDiLqSxrE?si=0sWJmQFQpiWzp0Tp Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Hasznos trükkök és tanácsok a virágok fotózásához – A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p> Itt vagyunk a Margit-szigeten

Tovább olvasom »
ügyfélszerzés fotósoknak

Miért van a nálad bénább fotósoknak több ügyfelük?

Sokszor azt látom, hogy a legtehetségesebb fotósoknak van a legkevesebb önbizalmuk. Ők kételkednek folyamatosan magukban, hogy elég jók-e. Ők nem merik elkérni a munkájuk “rendes” árát, mert félnek a visszautasítástól, hogy “nem érnek annyit”. Mindeközben számos középszerű alak meg vígan megél a fotózásból. Hogy is van ez? Ez a poszt kizárólag a személyes véleményemet tükrözi,