Így állítsd be a fényképezőgépedet! Tippek új kamerához és fotózáshoz manuális módban (VIDEÓ)

Így állítsd be a fényképezőgépedet videó

Ebben a videóban megmutatom, hogy milyen általános beállításokra érdemes figyelni új fényképezőgép esetén, illetve azt is, hogy konkrétan a fotózáshoz (természetes fénynél) hogyan szoktam beállítani a gépemet. Ez egy kezdőknek szóló videó, így elsősorban azokra a funkciókra térek ki, amiket szerintem mindenkinek érdemes ismernie, aki szeretne megtanulni manuális beállításokkal fotózni. Emellett említek néhány olyan lehetőséget is, ami az én életemet nagyban megkönnyíti, és ha elérhető a gépedben, akkor neked is hasznodra lehet. 

Én Sony Alpha fényképezőgépeket használok (a7 III, illetve a6400), de a videóban elmondottak bármilyen MILC vagy DSLR kamera esetén érvényesek! Ha bármilyen kérdésed felmerül, tedd fel nyugodtan kommentben!

Általános beállítások új fényképezőgép esetén

  • 0:18 Az első és legfontosabb tanácsom
  • 0:44 Nem mindegy, milyen a memóriakártyád!
  • 1:19 Az első lépések új fényképezőgép esetén
  • 1:38 A menü felfedezése
  • 2:08 A fájlformátum beállítása
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 10:44 Segédvonalak komponáláshoz
  • 10:57 Egy kis segítség, hogy ne égjen ki a fotód
  • 11:21 Ha nem akarsz kattogni (tükör nélküli gépeknél)
  • 11:52 A képfájlok elnevezése
  • 12:06 A szerzőséged képbe “égetése”
  • 12:11 Szemkövetés (vagy arckövetés) külön gombon (amennyiben elérhető)
  • 13:04 Egyedi gombok használata
Expozíciós háromszög - zársebesség, rekesz, ISO

A fotózás “szentháromsága”: rekesz, zársebesség, ISO

Egyedi beállítások fotózáshoz a fényviszok, illetve az elérni kívánt hatás szerint

  • 3:00 Kamera módok
  • 3:22 A manuális módról, avagy a fotózás alapjai (a rekesz, zársebesség és ISO szentháromsága)
  • 7:00 Az expozíció kompenzáció
  • 7:34 A fehéregyensúly
  • 8:08 A fókuszmód kiválasztása
  • 8:21 A fókuszterület beállítása
  • 8:57 A felvétel lehetőségei
  • 9:35 Fénymérési módok
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 12:49 Követett arcok priorizálása (szemkövetés/arckövetés esetén)
A videóban is említett DWP Fotósuli Fotótechnika Instagram guide-ot ITT találod. A többi kalauzra is érdemes egy pillanatást vetni, ha szeretnél megtanulni fotózni.

Különböző hatások a kamerabeállítások függvényében

photoshop portré retus

Ti küldtétek: Portré retus a Lightroom és Photoshop segítségével

Köszönöm a képeket, amiket küldtetek! Németh Szabina fotóját választottam az első “Ti küldtétek” képszerkesztéshez. Egy teljes porté retus munkafolyamatot mutatok be az Adobe Lightroom Classic és a Photoshop programokkal. https://www.youtube.com/watch?v=1WF1ezHd4S8Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? Ha te is szeretnél képet küldeni, írj az ingrid kukac dreamworldphoto.hu címre! Kérlek, csatold a nyers képből exportált JPEG-et, lehetőleg 1920 px-es hosszabb oldallal. Ha

Tovább olvasom »
fotográfus vállalkozás

Így készülj fel az első fizetős fotózásodra! (VIDEÓ)

Erre a 4 dologra figyelj, ha szeretnéd, hogy a lehető legjobban sikerüljön az első fizetős fotózásod. https://www.youtube.com/watch?v=5AdrXMaW2W0Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? Nincs elég fotózásod? Tűnj ki a versenytársak tengeréből és szerezz folyamatosan ügyfeleket! A könyvemből egy 4 lépéses marketing keretrendszert sajátíthatsz el, amit kifejezetten fotósok számára fejlesztettem ki. A tervezéstől a napi rutinig mindenre megoldást kapsz, hogy

Tovább olvasom »
fotótanfolyam

Mit lát egy fotós, amit egy “normál” ember nem?

Jártál már úgy, hogy tanácstalanul álltál egy helyen, hogy ott mégis hol és hogyan kellene fotózni? Itt ronda a háttér, ott a fények nem jók, amott meg nem lehet elférni. Ahogyan edződik a fotós szem, egyre inkább meglátja a lehetőséget az ilyen helyszíneken is. A #kattanjki Mentorprogram egyik házi feladata pontosan arról szólt, hogy hogyan fotózzunk