Így állítsd be a fényképezőgépedet! Tippek új kamerához és fotózáshoz manuális módban (VIDEÓ)

fényképezőgép beállítása fotózáshoz

Ebben a videóban megmutatom, hogy milyen általános beállításokra érdemes figyelni új fényképezőgép esetén, illetve azt is, hogy konkrétan a fotózáshoz (természetes fénynél) hogyan szoktam beállítani a gépemet. Ez egy kezdőknek szóló videó, így elsősorban azokra a funkciókra térek ki, amiket szerintem mindenkinek érdemes ismernie, aki szeretne megtanulni manuális beállításokkal fotózni. Emellett említek néhány olyan lehetőséget is, ami az én életemet nagyban megkönnyíti, és ha elérhető a gépedben, akkor neked is hasznodra lehet. 

Én Sony Alpha fényképezőgépeket használok (a7 III, illetve a6400), de a videóban elmondottak bármilyen MILC vagy DSLR kamera esetén érvényesek! Ha bármilyen kérdésed felmerül, tedd fel nyugodtan kommentben!

Általános beállítások új fényképezőgép esetén

  • 0:18 Az első és legfontosabb tanácsom
  • 0:44 Nem mindegy, milyen a memóriakártyád!
  • 1:19 Az első lépések új fényképezőgép esetén
  • 1:38 A menü felfedezése
  • 2:08 A fájlformátum beállítása
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 10:44 Segédvonalak komponáláshoz
  • 10:57 Egy kis segítség, hogy ne égjen ki a fotód
  • 11:21 Ha nem akarsz kattogni (tükör nélküli gépeknél)
  • 11:52 A képfájlok elnevezése
  • 12:06 A szerzőséged képbe “égetése”
  • 12:11 Szemkövetés (vagy arckövetés) külön gombon (amennyiben elérhető)
  • 13:04 Egyedi gombok használata
Expozíciós háromszög - zársebesség, rekesz, ISO

A fotózás “szentháromsága”: rekesz, zársebesség, ISO

Egyedi beállítások fotózáshoz a fényviszok, illetve az elérni kívánt hatás szerint

  • 3:00 Kamera módok
  • 3:22 A manuális módról, avagy a fotózás alapjai (a rekesz, zársebesség és ISO szentháromsága)
  • 7:00 Az expozíció kompenzáció
  • 7:34 A fehéregyensúly
  • 8:08 A fókuszmód kiválasztása
  • 8:21 A fókuszterület beállítása
  • 8:57 A felvétel lehetőségei
  • 9:35 Fénymérési módok
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 12:49 Követett arcok priorizálása (szemkövetés/arckövetés esetén)
A videóban is említett DWP Fotósuli Fotótechnika Instagram guide-ot ITT találod. A többi kalauzra is érdemes egy pillanatást vetni, ha szeretnél megtanulni fotózni.

Különböző hatások a kamerabeállítások függvényében

Photoshop tutorial videó + Lightroom oktató videó magyarul

Kedvenc ingyenes Photoshop videóim (magyarul)

Amióta elindítottam a YouTube csatornámat, meglehetősen sok  magyar nyelvű Photoshop és Lightroom tutorial videót tettem fel. Ebben a bejegyzésben összeválogatom neked a leghasznosabbakat! Ha gondolkodsz rajta, hogy milyen formában tudnád a leghatékonyabban megtanulni a Photoshop vagy akár a Lightroom használatát, akkor neked szól ez a poszt! Photoshop alapok, amiket minden fotósnak tudnia kell! A legfontosabb alapelvek,

Tovább olvasom »

Viszlát 2022, helló 2023! Személyes évértékelő

Az elmúlt napokat a múlt évre való visszatekintéssel és az idei év tervezésével töltöttem. Elemezgettem, hogy mi az, amit jól csináltam és mi az, amit lehetett volna jobban. A legfontosabb, amit érzek, az a hála. Hogy végre megtaláltam a helyemet és azt csinálhatom, amit igazán szeretek. Még akkor is, ha sokszor túlvállaltam magam és kilógott

Tovább olvasom »
Ihász Ingrid: Marketingiránytű fotósoknak könyv

Végre a kezembe vehettem a könyvemet! – Marketingiránytű fotósoknak

Csodálatos érzés végre tényleg a kezembe venni a könyvemet! Arról beszélek a videóban, hogy mi mindent tanulhatsz meg a Marketingiránytű fotósoknak könyvből. Hálás köszönet a Fotoplus-nak, hogy támogatta a könyv megjelenését! https://youtu.be/M00JZEP7DnUFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Marketingiránytű fotósoknak – A videóban elhangzó szöveg leirata Többet költesz a fotózásra, mint amennyit keresel vele, és ezen szeretnél változtatni? Neked szól a