Így állítsd be a fényképezőgépedet! Tippek új kamerához és fotózáshoz manuális módban (VIDEÓ)

fényképezőgép beállítása fotózáshoz

Ebben a videóban megmutatom, hogy milyen általános beállításokra érdemes figyelni új fényképezőgép esetén, illetve azt is, hogy konkrétan a fotózáshoz (természetes fénynél) hogyan szoktam beállítani a gépemet. Ez egy kezdőknek szóló videó, így elsősorban azokra a funkciókra térek ki, amiket szerintem mindenkinek érdemes ismernie, aki szeretne megtanulni manuális beállításokkal fotózni. Emellett említek néhány olyan lehetőséget is, ami az én életemet nagyban megkönnyíti, és ha elérhető a gépedben, akkor neked is hasznodra lehet. 

Én Sony Alpha fényképezőgépeket használok (a7 III, illetve a6400), de a videóban elmondottak bármilyen MILC vagy DSLR kamera esetén érvényesek! Ha bármilyen kérdésed felmerül, tedd fel nyugodtan kommentben!

Általános beállítások új fényképezőgép esetén

  • 0:18 Az első és legfontosabb tanácsom
  • 0:44 Nem mindegy, milyen a memóriakártyád!
  • 1:19 Az első lépések új fényképezőgép esetén
  • 1:38 A menü felfedezése
  • 2:08 A fájlformátum beállítása
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 10:44 Segédvonalak komponáláshoz
  • 10:57 Egy kis segítség, hogy ne égjen ki a fotód
  • 11:21 Ha nem akarsz kattogni (tükör nélküli gépeknél)
  • 11:52 A képfájlok elnevezése
  • 12:06 A szerzőséged képbe “égetése”
  • 12:11 Szemkövetés (vagy arckövetés) külön gombon (amennyiben elérhető)
  • 13:04 Egyedi gombok használata
Expozíciós háromszög - zársebesség, rekesz, ISO

A fotózás “szentháromsága”: rekesz, zársebesség, ISO

Egyedi beállítások fotózáshoz a fényviszok, illetve az elérni kívánt hatás szerint

  • 3:00 Kamera módok
  • 3:22 A manuális módról, avagy a fotózás alapjai (a rekesz, zársebesség és ISO szentháromsága)
  • 7:00 Az expozíció kompenzáció
  • 7:34 A fehéregyensúly
  • 8:08 A fókuszmód kiválasztása
  • 8:21 A fókuszterület beállítása
  • 8:57 A felvétel lehetőségei
  • 9:35 Fénymérési módok
  • 10:25 Kreatív stílusok
  • 12:49 Követett arcok priorizálása (szemkövetés/arckövetés esetén)
A videóban is említett DWP Fotósuli Fotótechnika Instagram guide-ot ITT találod. A többi kalauzra is érdemes egy pillanatást vetni, ha szeretnél megtanulni fotózni.

Különböző hatások a kamerabeállítások függvényében

Portré retusálás Lightroomban: teljes munkafolyamat

Ismerd meg a portré retusálás teljes munkafolyamatát a Lightroomban lépésről lépésre! Megtanulhatod, hogyan használd a különböző eszközöket az arcbőr, szemek, ajkak és sok más terület utómunkájához. Bemutatom a különböző maszkolási lehetőségeket, a generatív mesterséges intelligenciát és adaptív preseteket, amelyekkel profi hatást érhetsz el. Akár a Photoshop használata nélkül is igényes portré retust végezhetsz. https://youtu.be/44oZfDwmQbIFeliratkoztál már

Tovább olvasom »
naplementés portréfotózás

Így fotózz a nappal szemben: 6 tipp naplementés portréfotózáshoz

Mi az a 6 dolog, amire figyelj, ha nappal szemben fotózol portrét? Ebben a videóban megmutatom lépésről lépésre, hogy hogyan fotózz naplementében. https://youtu.be/mtMgzIAjLn4?si=9i4aoP6F8jrLJYJzFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? A videóban elhangzó szöveg leirata: portréfotózás nappal szemben <p> Nappal szemben nem fotózunk! Vagy mégis?! Simán fotózunk nappal szemben, azaz ellenfényben. Sőt, sok esetben kifejezetten ezt a fényt keressük, mert

Tovább olvasom »

Óriási Lightroom újdonság: generatív eltávolítás

“Aki tud, az bármilyen eszközzel csodás képeket készít.” “Profi felszerelés nélkül nincs minőségi fotó.” Mi számít többet a fotózásban, a tudás vagy a felszerelés? Ezt az ősi dilemmát feszegetem ebben a videóban. Avagy: miért nem számít a profi fotós cucc és miért számít mégis? https://youtu.be/smoNSwil_Mk Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Óriási Lightroom újdonság: generatív eltávolítás –