A tökéletes háttérelmosás titka: fotózás és Photoshop (VIDEÓ)

Photoshop trükkök

A kis mélységélességnek, krémesen elmosódott háttérnek igazi kultusza van manapság. Ebben a videóban ahhoz adok tippeket, hogy hogyan érd el ezt a hatást a kamerában, illetve utólag, a Photoshop segítségével. Van véleményem is a témáról, ahogyan azt már megszokhattad, azt sem tartom magamban.

Ha csak a Photoshop érdekel...

  • 3:14 Az 1. Photoshop trükk (A gaussian blur használata háttérelmosáshoz)
  • 8:34 A 2. Photoshop trükk (A field blur használata)
  • 16:48 A 3. Photoshop trükk (A tilt shift blur használata az előtér és háttér elmosódásához)
  • 21:06 A 4. Photoshop trükk (Tilt shift blur haladó technikák)

Mélységélesség 1x1: lehetőleg a fényképezőgépben oldd meg!

Milyen tényezőktől függ a mélységélesség?

  1. Rekesz : minél nagyobbra nyitod a rekeszt (pl. f/1.8 vagy f/1.4), annál kisebb lesz a mélységélesség. Nagy fényerőről általában f/2.8-tól kezdődően szoktunk beszélni.
  2. Gyújtótávolság: minél nagyobb a gyújtótávolság, annál elmosottabb az előtér és háttér. Ugyanazzal a rekeszértékkel egy teleobjektív (85+ mm) jobban elmossa a hátteret, mint egy normál vagy nagyobb látószögű lencse.
  3. Tárgytávolság: minél közelebb van a fotózott alany vagy tárgy, annál kisebb a mélységélesség. Ha elmosódottabb hátteret szeretnél, csak menj közelebb!

+1: A háttér távolsága: Minél messzebb van a háttér, értelemszerűen annál jobban elmosódik.

+1 jótanács

A rekesz nem véletlenül állítható, lehet és érdemes is használni. Nem minden esetben cél az extrém kis mélységélesség, és nem is feltétlenül néz ki jól. Abban az esetben is érdemes lerekeszelni, mondjuk f/2.8-f/5.6 közé, hogyha még nem vagy gyakorlott fotós és nyitott rekesz mellett rossz helyen van az élesség a fotóidon.

Ha érdekelnek a hasonló, fotótechnikai témák, akkor lesd meg a Fotótechnika kalauzomat az Instagramon! Ha pedig az utómunkában szeretnél fejlődni, akkor ajánlom a Photoshop Mastery online tanfolyamot, ami teljesen az alapoktól indul és egy teljes fotós eszköztárat a kezedbe ad.

kutatás fotósokról

Mikor lesz eredménye a hazai fotósokról szóló kutatásnak?

Talán már láttad, hogy a Fotoplusszal közösen felmérést végzünk a profi és amatőr fotósok helyzetéről, mert ilyen még nem volt Magyarországon! Ha még nem tetted, kérjük, hogy töltsd ki! Mindössze 6 percet vesz igénybe, ugye rá tudsz szánni ennyit? Az adatfelvétel 2022. augusztus 31. éjfélig zajlik majd, ezt követően dolgozzuk fel és értékeljük ki az eredményeket. Legkésőbb

Tovább olvasom »
fotós vállalkozás üzleti szempontok

Hogyan tovább fotós vállalkozóként? Üzleti és marketing szempontok, amiket MOST kell átgondolnod

Rendesen ránk járt a rúd az utóbbi években: vírus, háború, infláció… A jelenlegi gazdasági helyzet, illetve a KATA adózás átalakulása miatt szinte mindenkinek az újratervezésen kell gondokodnia. Ha bizonytalan vagy, hogy hogyan tovább fotós vállalkozóként, akkor neked szól ez a bejegyzés. Változó adózási környezet: nem a fényképészet a legnagyobb vesztes Az előző bejegyzésemben két adótanácsadó

Tovább olvasom »
KATA adózás változása - fotósok

Mit jelent fotósként a KATA adó változása és hogyan tovább?

Egy ideje már lógott a levegőben, hogy ismét változni fog a KATA, azaz a kisadózó vállalkozások tételes adója. De ennyire hirtelen és drámai változásra senki sem számított. Ebben a cikkben összefoglalom, hogy fotósként mit kell tudnod erről a témáról! A cikket az új hírek, esetleges változások fényében folyamatosan frissítem. Utolsó frissítés: 2022.07.18. 23:50 Miért fontos