A tökéletes háttérelmosás titka: fotózás és Photoshop (VIDEÓ)

Photoshop trükkök

A kis mélységélességnek, krémesen elmosódott háttérnek igazi kultusza van manapság. Ebben a videóban ahhoz adok tippeket, hogy hogyan érd el ezt a hatást a kamerában, illetve utólag, a Photoshop segítségével. Van véleményem is a témáról, ahogyan azt már megszokhattad, azt sem tartom magamban.

Ha csak a Photoshop érdekel...

  • 3:14 Az 1. Photoshop trükk (A gaussian blur használata háttérelmosáshoz)
  • 8:34 A 2. Photoshop trükk (A field blur használata)
  • 16:48 A 3. Photoshop trükk (A tilt shift blur használata az előtér és háttér elmosódásához)
  • 21:06 A 4. Photoshop trükk (Tilt shift blur haladó technikák)

Mélységélesség 1x1: lehetőleg a fényképezőgépben oldd meg!

Milyen tényezőktől függ a mélységélesség?

  1. Rekesz : minél nagyobbra nyitod a rekeszt (pl. f/1.8 vagy f/1.4), annál kisebb lesz a mélységélesség. Nagy fényerőről általában f/2.8-tól kezdődően szoktunk beszélni.
  2. Gyújtótávolság: minél nagyobb a gyújtótávolság, annál elmosottabb az előtér és háttér. Ugyanazzal a rekeszértékkel egy teleobjektív (85+ mm) jobban elmossa a hátteret, mint egy normál vagy nagyobb látószögű lencse.
  3. Tárgytávolság: minél közelebb van a fotózott alany vagy tárgy, annál kisebb a mélységélesség. Ha elmosódottabb hátteret szeretnél, csak menj közelebb!

+1: A háttér távolsága: Minél messzebb van a háttér, értelemszerűen annál jobban elmosódik.

+1 jótanács

A rekesz nem véletlenül állítható, lehet és érdemes is használni. Nem minden esetben cél az extrém kis mélységélesség, és nem is feltétlenül néz ki jól. Abban az esetben is érdemes lerekeszelni, mondjuk f/2.8-f/5.6 közé, hogyha még nem vagy gyakorlott fotós és nyitott rekesz mellett rossz helyen van az élesség a fotóidon.

Ha érdekelnek a hasonló, fotótechnikai témák, akkor lesd meg a Fotótechnika kalauzomat az Instagramon! Ha pedig az utómunkában szeretnél fejlődni, akkor ajánlom a Photoshop Mastery online tanfolyamot, ami teljesen az alapoktól indul és egy teljes fotós eszköztárat a kezedbe ad.

Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

📷 Régen és most: Szipál Péter

Teljesen más egy olyan fotóssal beszélgetni, aki már 53 éve van a pályán. Óriási megtiszteltetés volt, hogy telefonon beszélhettem Szipál Péterrel. Miközben beszélgettünk, az volt az érzésem, hogy órákig tudnám hallgatni a történeteit. Sajnos annyi ideje nem volt, de a rengeteg teendője mellett szakított arra időt, hogy részt vegyen a projektünkben és néhány gondolattal segítsen

Tovább olvasom »
új fényképezőgép és objektív

6 ok, ami miatt ne vegyél új fényképezőgépet vagy objektívet!

El szeretnél kezdeni komolyabban fotózni és kellene egy jobb gép vagy objektív? Esetleg már fotózol egy ideje és úgy érzed, kinőtted azt, ami van? A bejegyzés célja, hogy gondold át egy kicsit, hogy tényleg szükséged van-e rá, hogy ne költs feleslegesen. Vagy legalább tudatosítsd magadban, ha érzelmi alapon döntöttél. Szóval nézzük meg, hogy szerintem mikor

Tovább olvasom »
kattanjki régen és most Persenen

📷 Régen és most: Denis Persenen

Denis Persenen az egyik leghíresebb lifestyle családi fotós Oroszországban, és állíthatom, hogy a világon is rengetegen ismerik és elismerik a munkásságát. Volt szerencsém tőle több ízben is tanulni. Annak ellenére, hogy csak online “találkoztunk”, a személyisége még a videóin és az élő adásain keresztül is átütött. Hihetlenül őszinte és érzékeny ember, az életigenlése pedig átragad