A tökéletes háttérelmosás titka: fotózás és Photoshop (VIDEÓ)

Photoshop trükkök

A kis mélységélességnek, krémesen elmosódott háttérnek igazi kultusza van manapság. Ebben a videóban ahhoz adok tippeket, hogy hogyan érd el ezt a hatást a kamerában, illetve utólag, a Photoshop segítségével. Van véleményem is a témáról, ahogyan azt már megszokhattad, azt sem tartom magamban.

Ha csak a Photoshop érdekel...

  • 3:14 Az 1. Photoshop trükk (A gaussian blur használata háttérelmosáshoz)
  • 8:34 A 2. Photoshop trükk (A field blur használata)
  • 16:48 A 3. Photoshop trükk (A tilt shift blur használata az előtér és háttér elmosódásához)
  • 21:06 A 4. Photoshop trükk (Tilt shift blur haladó technikák)

Mélységélesség 1x1: lehetőleg a fényképezőgépben oldd meg!

Milyen tényezőktől függ a mélységélesség?

  1. Rekesz : minél nagyobbra nyitod a rekeszt (pl. f/1.8 vagy f/1.4), annál kisebb lesz a mélységélesség. Nagy fényerőről általában f/2.8-tól kezdődően szoktunk beszélni.
  2. Gyújtótávolság: minél nagyobb a gyújtótávolság, annál elmosottabb az előtér és háttér. Ugyanazzal a rekeszértékkel egy teleobjektív (85+ mm) jobban elmossa a hátteret, mint egy normál vagy nagyobb látószögű lencse.
  3. Tárgytávolság: minél közelebb van a fotózott alany vagy tárgy, annál kisebb a mélységélesség. Ha elmosódottabb hátteret szeretnél, csak menj közelebb!

+1: A háttér távolsága: Minél messzebb van a háttér, értelemszerűen annál jobban elmosódik.

+1 jótanács

A rekesz nem véletlenül állítható, lehet és érdemes is használni. Nem minden esetben cél az extrém kis mélységélesség, és nem is feltétlenül néz ki jól. Abban az esetben is érdemes lerekeszelni, mondjuk f/2.8-f/5.6 közé, hogyha még nem vagy gyakorlott fotós és nyitott rekesz mellett rossz helyen van az élesség a fotóidon.

Ha érdekelnek a hasonló, fotótechnikai témák, akkor lesd meg a Fotótechnika kalauzomat az Instagramon! Ha pedig az utómunkában szeretnél fejlődni, akkor ajánlom a Photoshop Mastery online tanfolyamot, ami teljesen az alapoktól indul és egy teljes fotós eszköztárat a kezedbe ad.

Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

fotozás direkt napfényben

Hogyan fotózzak portrét szikrázó déli napsütésben? 8 gyakorlati tipp

Örömmel zárnám rövidre ezt a témát azzal, hogy sehogy és fotózz inkább a napfelkelte vagy naplemente csodás fényeiben, esetleg felhős időben. Hiszen fotósiskola első lecke, igazán jó fényképet csak megfelelő fényviszonyok között lehet készíteni. De mi van olyankor, ha erre nincsen lehetőség? Például egy esemény fix időhöz és helyszínhez kötött? Olvass tovább, mert létezik megoldás

Tovább olvasom »
fotózás gyerekfotózás lightroom photoshop

Tudod, mi érdekli legjobban a magyar fotósokat?

Nem is álmodtam róla, hogy több, mint 400-an kitöltitek a minikutatásomat, amiben arról kérdeztelek titeket, hogy milyen fotós és utómunka témák lennének számotokra a legérdekesebbek, leghasznosabbak. Az a jó hírem van, hogy sok mindenhez már van is kész anyagom, ezeket gyűjtöm most össze ebben a bejegyzésben. Merítettem új ötleteket is abból, amiket írtatok, de ezeket

Tovább olvasom »

Így fotózz, ha utazol: 8 tipp, hogy mindenki téged irigyeljen

Ha lassan és korlátozottan is, de végre ismét van lehetőség utazni. A kiszemelt célpont tele van fantasztikus helyekkel, amiket jó lenne igényesen megörökíteni? Tudod, ha nincs róla fotó, akkor meg sem történt… Vagy legalábbis sokkal nehezebb lesz rá visszaemlékezni később. Ebben a posztban ahhoz adok tippeket, hogy tökéletes fényképeket készíthess az utazásaid során. 1. Kelj korán