A tökéletes háttérelmosás titka: fotózás és Photoshop (VIDEÓ)

Photoshop trükkök

A kis mélységélességnek, krémesen elmosódott háttérnek igazi kultusza van manapság. Ebben a videóban ahhoz adok tippeket, hogy hogyan érd el ezt a hatást a kamerában, illetve utólag, a Photoshop segítségével. Van véleményem is a témáról, ahogyan azt már megszokhattad, azt sem tartom magamban.

Ha csak a Photoshop érdekel...

  • 3:14 Az 1. Photoshop trükk (A gaussian blur használata háttérelmosáshoz)
  • 8:34 A 2. Photoshop trükk (A field blur használata)
  • 16:48 A 3. Photoshop trükk (A tilt shift blur használata az előtér és háttér elmosódásához)
  • 21:06 A 4. Photoshop trükk (Tilt shift blur haladó technikák)

Mélységélesség 1x1: lehetőleg a fényképezőgépben oldd meg!

Milyen tényezőktől függ a mélységélesség?

  1. Rekesz : minél nagyobbra nyitod a rekeszt (pl. f/1.8 vagy f/1.4), annál kisebb lesz a mélységélesség. Nagy fényerőről általában f/2.8-tól kezdődően szoktunk beszélni.
  2. Gyújtótávolság: minél nagyobb a gyújtótávolság, annál elmosottabb az előtér és háttér. Ugyanazzal a rekeszértékkel egy teleobjektív (85+ mm) jobban elmossa a hátteret, mint egy normál vagy nagyobb látószögű lencse.
  3. Tárgytávolság: minél közelebb van a fotózott alany vagy tárgy, annál kisebb a mélységélesség. Ha elmosódottabb hátteret szeretnél, csak menj közelebb!

+1: A háttér távolsága: Minél messzebb van a háttér, értelemszerűen annál jobban elmosódik.

+1 jótanács

A rekesz nem véletlenül állítható, lehet és érdemes is használni. Nem minden esetben cél az extrém kis mélységélesség, és nem is feltétlenül néz ki jól. Abban az esetben is érdemes lerekeszelni, mondjuk f/2.8-f/5.6 közé, hogyha még nem vagy gyakorlott fotós és nyitott rekesz mellett rossz helyen van az élesség a fotóidon.

Ha érdekelnek a hasonló, fotótechnikai témák, akkor lesd meg a Fotótechnika kalauzomat az Instagramon! Ha pedig az utómunkában szeretnél fejlődni, akkor ajánlom a Photoshop Mastery online tanfolyamot, ami teljesen az alapoktól indul és egy teljes fotós eszköztárat a kezedbe ad.

karácsonyi ajándékötletek fényképészeknek

9+1 karácsonyi ajándékötlet fotósoknak, amivel nem foghatsz mellé

Fotós barátnak, családtagnak, vagy akár saját magadnak keresel ajándékot? Összeszedtem 9+1 olyan lehetőséget, amivel nem foghatsz mellé. 3.500 Ft-tól 425.000 Ft-ig – bármekkora legyen is a költségkereted. A fotófelszerelésemet a Fotoplus-tól szoktam beszerezni, stúdiófelszerelést pedig leggyakrabban a Mikrosatnál vásárolok. (A bejegyzés NEM támogatott!) 1. Jól jönne több fotós ügyfél? Marketingiránytű fotósoknak könyv A Marketingiránytű fotósoknak hiánypótló könyv mindenkinek, aki fotózásból szeretne

Tovább olvasom »
karácsonyi portré készítése otthon - gyerekfotózás természetes fénnyel

Karácsonyi portréfotók készítése otthon

Hogyan lehet otthoni körülmények között szép karácsonyi fotókat készíteni? Kiderül a videóból! Felszerelés választása, gépbeállítások, a fények használata és sok-sok ötlet, hogy milyen képeket készíts. https://www.youtube.com/watch?v=-UyoAietpvIFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Karácsonyi portréfotózás otthon, természetes fénnyel – A videóban elhangzó szöveg leirata Ezúttal otthoni körülmények között fogunk karácsonyi portrét készíteni. Szia, én Ihász Ingrid vagyok, és hogyha

Tovább olvasom »
Photoshop tanfolyam fotósoknak

A legnagyobb hiba, amit a Photoshoppal elkövettem

Ha még nem kerültél szorosabb barátságba a Photoshoppal, nem vagy egyedül. Amikor egyetemistaként a 2000-es években elkezdtem használni ezt a programot, iszonyatosan sok bosszúságot okozott. Az a helyzet ugyanis, hogy a Photoshop egyáltalán nem felhasználóbarát program. Ha előzetes ismeretek nélkül kezded el használni, akkor nagyon nehéz átlátni a működését. Annak idején nem egyszer záram be