A tökéletes háttérelmosás titka: fotózás és Photoshop (VIDEÓ)

Photoshop trükkök

A kis mélységélességnek, krémesen elmosódott háttérnek igazi kultusza van manapság. Ebben a videóban ahhoz adok tippeket, hogy hogyan érd el ezt a hatást a kamerában, illetve utólag, a Photoshop segítségével. Van véleményem is a témáról, ahogyan azt már megszokhattad, azt sem tartom magamban.

Ha csak a Photoshop érdekel...

  • 3:14 Az 1. Photoshop trükk (A gaussian blur használata háttérelmosáshoz)
  • 8:34 A 2. Photoshop trükk (A field blur használata)
  • 16:48 A 3. Photoshop trükk (A tilt shift blur használata az előtér és háttér elmosódásához)
  • 21:06 A 4. Photoshop trükk (Tilt shift blur haladó technikák)

Mélységélesség 1x1: lehetőleg a fényképezőgépben oldd meg!

Milyen tényezőktől függ a mélységélesség?

  1. Rekesz : minél nagyobbra nyitod a rekeszt (pl. f/1.8 vagy f/1.4), annál kisebb lesz a mélységélesség. Nagy fényerőről általában f/2.8-tól kezdődően szoktunk beszélni.
  2. Gyújtótávolság: minél nagyobb a gyújtótávolság, annál elmosottabb az előtér és háttér. Ugyanazzal a rekeszértékkel egy teleobjektív (85+ mm) jobban elmossa a hátteret, mint egy normál vagy nagyobb látószögű lencse.
  3. Tárgytávolság: minél közelebb van a fotózott alany vagy tárgy, annál kisebb a mélységélesség. Ha elmosódottabb hátteret szeretnél, csak menj közelebb!

+1: A háttér távolsága: Minél messzebb van a háttér, értelemszerűen annál jobban elmosódik.

+1 jótanács

A rekesz nem véletlenül állítható, lehet és érdemes is használni. Nem minden esetben cél az extrém kis mélységélesség, és nem is feltétlenül néz ki jól. Abban az esetben is érdemes lerekeszelni, mondjuk f/2.8-f/5.6 közé, hogyha még nem vagy gyakorlott fotós és nyitott rekesz mellett rossz helyen van az élesség a fotóidon.

Ha érdekelnek a hasonló, fotótechnikai témák, akkor lesd meg a Fotótechnika kalauzomat az Instagramon! Ha pedig az utómunkában szeretnél fejlődni, akkor ajánlom a Photoshop Mastery online tanfolyamot, ami teljesen az alapoktól indul és egy teljes fotós eszköztárat a kezedbe ad.

Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a fotózásban?

“Aki tud, az bármilyen eszközzel csodás képeket készít.” “Profi felszerelés nélkül nincs minőségi fotó.” Mi számít többet a fotózásban, a tudás vagy a felszerelés? Ezt az ősi dilemmát feszegetem ebben a videóban. Avagy: miért nem számít a profi fotós cucc és miért számít mégis? https://youtu.be/ze9xXz9dIcM Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a

Tovább olvasom »

Photoshop portré retus egyszerűen – Kattanjki Klubtalálkozó képszerkesztés

Megmutatom, hogyan retusálj portrét egyszerűen a Lightroom és Photoshop segítségével. A képek a Kattanjki Klubtalálkozón készültek. Köszönet Mező Blanka és Jagasics Dóra klubtagunknak, hogy megosztották velem a fotójukat ehhez a videóhoz. https://youtu.be/ZCUa8I571A8 Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Photoshop portré retus egyszerűen – Kattanjki Klubtalálkozó képszerkesztés – A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Kíváncsi vagy, hogy készült ez

Tovább olvasom »

5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani

5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani a Photoshop helyett. Ha nem szeretnél sokat pepecselni az utómunkával, neked szól ez a videó tippekkel és trükkökkel! https://youtu.be/u7XBQHCPQAI Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani – A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Öt dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz