8 jel, amivel elárulod, hogy kezdő vagy a fotózásban

8 kezdő fotós hiba - fotózás kezdőknek

Ebben a videóban 8 olyan hibát mutatunk be, amit minden kezdő fotós elkövet, hogy te elkerülhesd őket! Ez nem egy cikizős videó, mi is ugyanúgy végigmentünk rajtuk, mint a legtöbben, akik elkezdenek fotózni. Ha szeretnél fejlődni a fotózásban, akkor ezekre érdemes figyelned!

Feliratkoztál már a YouTube csatornámra?

Fotózás kezdőknek - a leggyakoribb 8 hiba

  1. Rosszul fogod a fényképezőgépet. Stabilizáld a gépedet és a testhelyzetedet és máris egyszerűbb lesz a fotózás, ráadásul akár lassabb zársebesség esetén sem fog bemozdulni a fényképed. A reciprok szabály szerint akkor tudsz álló témát kézből élesre fotózni, ha a zársebességed 1/gyújtótávolság, azaz pl. egy 50 mm-es objektív esetén 1/50 sec. Hozzáteszem, nekem ez kevés szokott lenni, még akkor is, ha nem lélegzek közben 🙈
  2. Nem mersz nappal szemben fotózni. Használd bátran az ellenfényt, lehetőség szerint az arany órában és varázslatos felvételekkel gazdagíthatod a portfoliódat. Ehhez segítséget itt és itt találsz.
  3. Vakító napsütésben fotózol. Hagyd meg a déli verőfényt a gyakorlottabb fotósoknak, kezdőként inkább az árnyékot vagy felhős időt válassz. Ha pedig mégis belevágnál a fotózásba a szikrázó napsütésben, lesd meg ezt a cikket!
  4. Mindent szemmagasságból fotózol. Mozogj folyamatosan a fotózás során, változtasd bátran a kameraállásokat. További tippeket a változatos képsorozatokhoz itt találsz!
  5. Rengeteg egyforma képet készítesz. A kameraállás mellett változtasd folyamatosan a pozíciódat is, variáld a fotózási szögeket és kivágásokat.
  6. Nem beszélsz a modellel. Folyamatosan adj útmutatást és visszajelzést a modellednek, mert a profikon kívül mindenki hamar elkezdi kényelmetlenül érezni magát, ha sok a csend.
  7. A beépített kisvakut használod. Ha plusz fényre van szükséged, válassz fénykardot, rendszervakut vagy egyéb fényforrást, csak a kisvakut ne! Ebben a posztban találsz ehhez ötleteket és linkeket.
  8. Nem figyelsz a háttérre. Ne csak az alanyra figyelj, nézd meg a hátteret is, mielőtt elkészíted a képet! Ne álljon ki semmi a modellből és figyelj nagyon a kép széleire is.

Te melyik hibát követted már el ezek közül? Esetleg kihagytunk valamit? Írd meg kommentben!

karácsonyi ajándékötletek fényképészeknek

9+1 karácsonyi ajándékötlet fotósoknak, amivel nem foghatsz mellé

Fotós barátnak, családtagnak, vagy akár saját magadnak keresel ajándékot? Összeszedtem 9+1 olyan lehetőséget, amivel nem foghatsz mellé. 3.500 Ft-tól 425.000 Ft-ig – bármekkora legyen is a költségkereted. A fotófelszerelésemet a Fotoplus-tól szoktam beszerezni, stúdiófelszerelést pedig leggyakrabban a Mikrosatnál vásárolok. (A bejegyzés NEM támogatott!) 1. Jól jönne több fotós ügyfél? Marketingiránytű fotósoknak könyv A Marketingiránytű fotósoknak hiánypótló könyv mindenkinek, aki fotózásból szeretne

Tovább olvasom »
karácsonyi portré készítése otthon - gyerekfotózás természetes fénnyel

Karácsonyi portréfotók készítése otthon

Hogyan lehet otthoni körülmények között szép karácsonyi fotókat készíteni? Kiderül a videóból! Felszerelés választása, gépbeállítások, a fények használata és sok-sok ötlet, hogy milyen képeket készíts. https://www.youtube.com/watch?v=-UyoAietpvIFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Karácsonyi portréfotózás otthon, természetes fénnyel – A videóban elhangzó szöveg leirata Ezúttal otthoni körülmények között fogunk karácsonyi portrét készíteni. Szia, én Ihász Ingrid vagyok, és hogyha

Tovább olvasom »
Photoshop tanfolyam fotósoknak

A legnagyobb hiba, amit a Photoshoppal elkövettem

Ha még nem kerültél szorosabb barátságba a Photoshoppal, nem vagy egyedül. Amikor egyetemistaként a 2000-es években elkezdtem használni ezt a programot, iszonyatosan sok bosszúságot okozott. Az a helyzet ugyanis, hogy a Photoshop egyáltalán nem felhasználóbarát program. Ha előzetes ismeretek nélkül kezded el használni, akkor nagyon nehéz átlátni a működését. Annak idején nem egyszer záram be