8 jel, amivel elárulod, hogy kezdő vagy a fotózásban

8 kezdő fotós hiba - fotózás kezdőknek

Ebben a videóban 8 olyan hibát mutatunk be, amit minden kezdő fotós elkövet, hogy te elkerülhesd őket! Ez nem egy cikizős videó, mi is ugyanúgy végigmentünk rajtuk, mint a legtöbben, akik elkezdenek fotózni. Ha szeretnél fejlődni a fotózásban, akkor ezekre érdemes figyelned!

Feliratkoztál már a YouTube csatornámra?

Fotózás kezdőknek - a leggyakoribb 8 hiba

  1. Rosszul fogod a fényképezőgépet. Stabilizáld a gépedet és a testhelyzetedet és máris egyszerűbb lesz a fotózás, ráadásul akár lassabb zársebesség esetén sem fog bemozdulni a fényképed. A reciprok szabály szerint akkor tudsz álló témát kézből élesre fotózni, ha a zársebességed 1/gyújtótávolság, azaz pl. egy 50 mm-es objektív esetén 1/50 sec. Hozzáteszem, nekem ez kevés szokott lenni, még akkor is, ha nem lélegzek közben 🙈
  2. Nem mersz nappal szemben fotózni. Használd bátran az ellenfényt, lehetőség szerint az arany órában és varázslatos felvételekkel gazdagíthatod a portfoliódat. Ehhez segítséget itt és itt találsz.
  3. Vakító napsütésben fotózol. Hagyd meg a déli verőfényt a gyakorlottabb fotósoknak, kezdőként inkább az árnyékot vagy felhős időt válassz. Ha pedig mégis belevágnál a fotózásba a szikrázó napsütésben, lesd meg ezt a cikket!
  4. Mindent szemmagasságból fotózol. Mozogj folyamatosan a fotózás során, változtasd bátran a kameraállásokat. További tippeket a változatos képsorozatokhoz itt találsz!
  5. Rengeteg egyforma képet készítesz. A kameraállás mellett változtasd folyamatosan a pozíciódat is, variáld a fotózási szögeket és kivágásokat.
  6. Nem beszélsz a modellel. Folyamatosan adj útmutatást és visszajelzést a modellednek, mert a profikon kívül mindenki hamar elkezdi kényelmetlenül érezni magát, ha sok a csend.
  7. A beépített kisvakut használod. Ha plusz fényre van szükséged, válassz fénykardot, rendszervakut vagy egyéb fényforrást, csak a kisvakut ne! Ebben a posztban találsz ehhez ötleteket és linkeket.
  8. Nem figyelsz a háttérre. Ne csak az alanyra figyelj, nézd meg a hátteret is, mielőtt elkészíted a képet! Ne álljon ki semmi a modellből és figyelj nagyon a kép széleire is.

Te melyik hibát követted már el ezek közül? Esetleg kihagytunk valamit? Írd meg kommentben!

mesterséges intelligencia photoshop

Teljes útmutató a képgenerátorok használatához (Midjourney, DALL-E 3, Playground AI, Adobe Firefly)

Minden, amit a képgenerálásról tudni érdemes egyetlen, magyar nyelvű tutorial videóban! Milyen megoldások vannak, melyiket mire és hogyan tudod használni? Működés, jogi és etikai kérdések, útmutató lépésről lépésre a hatékony parancsok adásához és a felületek használatához. https://youtu.be/afzVwYVsZZE Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Szeretnéd megtanulni a képgenerátorok használatát? Rengeteg kérdés érkezik hozzám

Tovább olvasom »
Exif

Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az EXIF és mire nem (VIDEO)

A kezdő fotósok egyik leggyakoribb kérdése, hogy milyen felszereléssel és beállításokkal készült egy fénykép. Sokszor pedzegettem már, hogy ez nem a legfontosabb kérdés egy fotóval kapcsolatban, de érdemes megnézni, hogy honnan tudhatók meg ezek az adatok, mire jók és mire nem. https://www.youtube.com/watch?v=dEWt6-XXsFEFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az

Tovább olvasom »
5 hiba, amit ne kövess el photoshopban

5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! (VIDEÓ)

Kezdő és akár haladó fotósként is könnyű beleesni ebbe az 5 utómunka hibába. Mutatom azt is, hogy hogyan kerüld el őket! https://youtu.be/FnctKLZ6znwFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? 5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! A videóban elhangzó szöveg leirata <p>Mik azok a képszerkesztési hibák, amik azonnal elárulják, hogy kezdő vagy a fotózásban? Ha érdekel a fotózás és