8 jel, amivel elárulod, hogy kezdő vagy a fotózásban

8 kezdő fotós hiba - fotózás kezdőknek

Ebben a videóban 8 olyan hibát mutatunk be, amit minden kezdő fotós elkövet, hogy te elkerülhesd őket! Ez nem egy cikizős videó, mi is ugyanúgy végigmentünk rajtuk, mint a legtöbben, akik elkezdenek fotózni. Ha szeretnél fejlődni a fotózásban, akkor ezekre érdemes figyelned!

Feliratkoztál már a YouTube csatornámra?

Fotózás kezdőknek - a leggyakoribb 8 hiba

  1. Rosszul fogod a fényképezőgépet. Stabilizáld a gépedet és a testhelyzetedet és máris egyszerűbb lesz a fotózás, ráadásul akár lassabb zársebesség esetén sem fog bemozdulni a fényképed. A reciprok szabály szerint akkor tudsz álló témát kézből élesre fotózni, ha a zársebességed 1/gyújtótávolság, azaz pl. egy 50 mm-es objektív esetén 1/50 sec. Hozzáteszem, nekem ez kevés szokott lenni, még akkor is, ha nem lélegzek közben 🙈
  2. Nem mersz nappal szemben fotózni. Használd bátran az ellenfényt, lehetőség szerint az arany órában és varázslatos felvételekkel gazdagíthatod a portfoliódat. Ehhez segítséget itt és itt találsz.
  3. Vakító napsütésben fotózol. Hagyd meg a déli verőfényt a gyakorlottabb fotósoknak, kezdőként inkább az árnyékot vagy felhős időt válassz. Ha pedig mégis belevágnál a fotózásba a szikrázó napsütésben, lesd meg ezt a cikket!
  4. Mindent szemmagasságból fotózol. Mozogj folyamatosan a fotózás során, változtasd bátran a kameraállásokat. További tippeket a változatos képsorozatokhoz itt találsz!
  5. Rengeteg egyforma képet készítesz. A kameraállás mellett változtasd folyamatosan a pozíciódat is, variáld a fotózási szögeket és kivágásokat.
  6. Nem beszélsz a modellel. Folyamatosan adj útmutatást és visszajelzést a modellednek, mert a profikon kívül mindenki hamar elkezdi kényelmetlenül érezni magát, ha sok a csend.
  7. A beépített kisvakut használod. Ha plusz fényre van szükséged, válassz fénykardot, rendszervakut vagy egyéb fényforrást, csak a kisvakut ne! Ebben a posztban találsz ehhez ötleteket és linkeket.
  8. Nem figyelsz a háttérre. Ne csak az alanyra figyelj, nézd meg a hátteret is, mielőtt elkészíted a képet! Ne álljon ki semmi a modellből és figyelj nagyon a kép széleire is.

Te melyik hibát követted már el ezek közül? Esetleg kihagytunk valamit? Írd meg kommentben!

Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

tiktok marketing fotósoknak

TikTok marketing: Megéri fotósként jelen lenni?

A TikTok most a legfelkapottabb “új” platform, így egyre többször merül fel a kérdés, hogy vajon érdemes-e rajta jelen lenni. Régi motoros marketingesként már egy jó ideje kerülgettem ezt a témát, de halogattam a belépést. Regisztráltam, nézelődtem, majd a kortársaimhoz (#oldergenerationontiktok) hasonlóan először visítva menekültem onnan. Mert mit is tapasztalsz elsőre? Dübörgő zene, tátogó és táncoló tinik,

Tovább olvasom »
photoshop tanfolyam őszből tél

Photoshop kísérlet: őszből tél a Neural Filterekkel

Ebben a videóban arra teszek kísérletet, hogy egy őszi képből havas téli tájat készítsek. Lehetőleg csupán néhány kattintással, a Photoshop Neural Filterei segítségével. Vajon mennyire lesz sikeres ez a próbálkozás? https://www.youtube.com/watch?v=QAD_KB6w1K8Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? A videóban említett ingyenes Photoshop ecsetcsomagot ITT érheted el. Ahogyan a korábbi, Lightroom és Photoshop újdonságokat bemutató posztomban már említettem, az Adobe fejlesztéseinek középponjában

Tovább olvasom »
Photoshop tanfolyam pro és kontra

Photoshop tanfolyam: online vagy személyesen? Pro és kontra

Megrögzött önfejlesztőként és oktatóként nagyon sok tanulási formát kipróbáltam már. Ebben a bejegyzésben összeszedem neked, hogy szerintem egy Photoshop tanfolyam esetében ezeknek mik az előnyeik és hátrányaik. Illetve milyen kérdéseket érdemes feltenned, amikor tanfolyamot választasz, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki belőle és ne érjenek kellemetlen meglepetések. Milyen formában tanulhatsz a Photoshop program használatáról? I. Photoshop tanfolyam: Online tanulási