8 jel, amivel elárulod, hogy kezdő vagy a fotózásban

8 kezdő fotós hiba - fotózás kezdőknek

Ebben a videóban 8 olyan hibát mutatunk be, amit minden kezdő fotós elkövet, hogy te elkerülhesd őket! Ez nem egy cikizős videó, mi is ugyanúgy végigmentünk rajtuk, mint a legtöbben, akik elkezdenek fotózni. Ha szeretnél fejlődni a fotózásban, akkor ezekre érdemes figyelned!

Feliratkoztál már a YouTube csatornámra?

Fotózás kezdőknek - a leggyakoribb 8 hiba

  1. Rosszul fogod a fényképezőgépet. Stabilizáld a gépedet és a testhelyzetedet és máris egyszerűbb lesz a fotózás, ráadásul akár lassabb zársebesség esetén sem fog bemozdulni a fényképed. A reciprok szabály szerint akkor tudsz álló témát kézből élesre fotózni, ha a zársebességed 1/gyújtótávolság, azaz pl. egy 50 mm-es objektív esetén 1/50 sec. Hozzáteszem, nekem ez kevés szokott lenni, még akkor is, ha nem lélegzek közben 🙈
  2. Nem mersz nappal szemben fotózni. Használd bátran az ellenfényt, lehetőség szerint az arany órában és varázslatos felvételekkel gazdagíthatod a portfoliódat. Ehhez segítséget itt és itt találsz.
  3. Vakító napsütésben fotózol. Hagyd meg a déli verőfényt a gyakorlottabb fotósoknak, kezdőként inkább az árnyékot vagy felhős időt válassz. Ha pedig mégis belevágnál a fotózásba a szikrázó napsütésben, lesd meg ezt a cikket!
  4. Mindent szemmagasságból fotózol. Mozogj folyamatosan a fotózás során, változtasd bátran a kameraállásokat. További tippeket a változatos képsorozatokhoz itt találsz!
  5. Rengeteg egyforma képet készítesz. A kameraállás mellett változtasd folyamatosan a pozíciódat is, variáld a fotózási szögeket és kivágásokat.
  6. Nem beszélsz a modellel. Folyamatosan adj útmutatást és visszajelzést a modellednek, mert a profikon kívül mindenki hamar elkezdi kényelmetlenül érezni magát, ha sok a csend.
  7. A beépített kisvakut használod. Ha plusz fényre van szükséged, válassz fénykardot, rendszervakut vagy egyéb fényforrást, csak a kisvakut ne! Ebben a posztban találsz ehhez ötleteket és linkeket.
  8. Nem figyelsz a háttérre. Ne csak az alanyra figyelj, nézd meg a hátteret is, mielőtt elkészíted a képet! Ne álljon ki semmi a modellből és figyelj nagyon a kép széleire is.

Te melyik hibát követted már el ezek közül? Esetleg kihagytunk valamit? Írd meg kommentben!

kutatás fotósokról

Mikor lesz eredménye a hazai fotósokról szóló kutatásnak?

Talán már láttad, hogy a Fotoplusszal közösen felmérést végzünk a profi és amatőr fotósok helyzetéről, mert ilyen még nem volt Magyarországon! Ha még nem tetted, kérjük, hogy töltsd ki! Mindössze 6 percet vesz igénybe, ugye rá tudsz szánni ennyit? Az adatfelvétel 2022. augusztus 31. éjfélig zajlik majd, ezt követően dolgozzuk fel és értékeljük ki az eredményeket. Legkésőbb

Tovább olvasom »
fotós vállalkozás üzleti szempontok

Hogyan tovább fotós vállalkozóként? Üzleti és marketing szempontok, amiket MOST kell átgondolnod

Rendesen ránk járt a rúd az utóbbi években: vírus, háború, infláció… A jelenlegi gazdasági helyzet, illetve a KATA adózás átalakulása miatt szinte mindenkinek az újratervezésen kell gondokodnia. Ha bizonytalan vagy, hogy hogyan tovább fotós vállalkozóként, akkor neked szól ez a bejegyzés. Változó adózási környezet: nem a fényképészet a legnagyobb vesztes Az előző bejegyzésemben két adótanácsadó

Tovább olvasom »
KATA adózás változása - fotósok

Mit jelent fotósként a KATA adó változása és hogyan tovább?

Egy ideje már lógott a levegőben, hogy ismét változni fog a KATA, azaz a kisadózó vállalkozások tételes adója. De ennyire hirtelen és drámai változásra senki sem számított. Ebben a cikkben összefoglalom, hogy fotósként mit kell tudnod erről a témáról! A cikket az új hírek, esetleges változások fényében folyamatosan frissítem. Utolsó frissítés: 2022.07.18. 23:50 Miért fontos