8 jel, amivel elárulod, hogy kezdő vagy a fotózásban

8 kezdő fotós hiba - fotózás kezdőknek

Ebben a videóban 8 olyan hibát mutatunk be, amit minden kezdő fotós elkövet, hogy te elkerülhesd őket! Ez nem egy cikizős videó, mi is ugyanúgy végigmentünk rajtuk, mint a legtöbben, akik elkezdenek fotózni. Ha szeretnél fejlődni a fotózásban, akkor ezekre érdemes figyelned!

Feliratkoztál már a YouTube csatornámra?

Fotózás kezdőknek - a leggyakoribb 8 hiba

  1. Rosszul fogod a fényképezőgépet. Stabilizáld a gépedet és a testhelyzetedet és máris egyszerűbb lesz a fotózás, ráadásul akár lassabb zársebesség esetén sem fog bemozdulni a fényképed. A reciprok szabály szerint akkor tudsz álló témát kézből élesre fotózni, ha a zársebességed 1/gyújtótávolság, azaz pl. egy 50 mm-es objektív esetén 1/50 sec. Hozzáteszem, nekem ez kevés szokott lenni, még akkor is, ha nem lélegzek közben 🙈
  2. Nem mersz nappal szemben fotózni. Használd bátran az ellenfényt, lehetőség szerint az arany órában és varázslatos felvételekkel gazdagíthatod a portfoliódat. Ehhez segítséget itt és itt találsz.
  3. Vakító napsütésben fotózol. Hagyd meg a déli verőfényt a gyakorlottabb fotósoknak, kezdőként inkább az árnyékot vagy felhős időt válassz. Ha pedig mégis belevágnál a fotózásba a szikrázó napsütésben, lesd meg ezt a cikket!
  4. Mindent szemmagasságból fotózol. Mozogj folyamatosan a fotózás során, változtasd bátran a kameraállásokat. További tippeket a változatos képsorozatokhoz itt találsz!
  5. Rengeteg egyforma képet készítesz. A kameraállás mellett változtasd folyamatosan a pozíciódat is, variáld a fotózási szögeket és kivágásokat.
  6. Nem beszélsz a modellel. Folyamatosan adj útmutatást és visszajelzést a modellednek, mert a profikon kívül mindenki hamar elkezdi kényelmetlenül érezni magát, ha sok a csend.
  7. A beépített kisvakut használod. Ha plusz fényre van szükséged, válassz fénykardot, rendszervakut vagy egyéb fényforrást, csak a kisvakut ne! Ebben a posztban találsz ehhez ötleteket és linkeket.
  8. Nem figyelsz a háttérre. Ne csak az alanyra figyelj, nézd meg a hátteret is, mielőtt elkészíted a képet! Ne álljon ki semmi a modellből és figyelj nagyon a kép széleire is.

Te melyik hibát követted már el ezek közül? Esetleg kihagytunk valamit? Írd meg kommentben!

naplementés portréfotózás

Így fotózz a nappal szemben: 6 tipp naplementés portréfotózáshoz

Mi az a 6 dolog, amire figyelj, ha nappal szemben fotózol portrét? Ebben a videóban megmutatom lépésről lépésre, hogy hogyan fotózz naplementében. https://youtu.be/mtMgzIAjLn4?si=9i4aoP6F8jrLJYJzFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? A videóban elhangzó szöveg leirata: portréfotózás nappal szemben <p> Nappal szemben nem fotózunk! Vagy mégis?! Simán fotózunk nappal szemben, azaz ellenfényben. Sőt, sok esetben kifejezetten ezt a fényt keressük, mert

Tovább olvasom »

Óriási Lightroom újdonság: generatív eltávolítás

“Aki tud, az bármilyen eszközzel csodás képeket készít.” “Profi felszerelés nélkül nincs minőségi fotó.” Mi számít többet a fotózásban, a tudás vagy a felszerelés? Ezt az ősi dilemmát feszegetem ebben a videóban. Avagy: miért nem számít a profi fotós cucc és miért számít mégis? https://youtu.be/smoNSwil_Mk Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Óriási Lightroom újdonság: generatív eltávolítás –

Tovább olvasom »

Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a fotózásban?

“Aki tud, az bármilyen eszközzel csodás képeket készít.” “Profi felszerelés nélkül nincs minőségi fotó.” Mi számít többet a fotózásban, a tudás vagy a felszerelés? Ezt az ősi dilemmát feszegetem ebben a videóban. Avagy: miért nem számít a profi fotós cucc és miért számít mégis? https://youtu.be/ze9xXz9dIcM Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a