Portré fotózás ötletek – házi stúdióban, egyszerűen (rendszervaku + derítőlap)

portré fotózás házi stúdióban

Profi portré fotózás egyszerű eszközökkel? Lehetséges! Ebben a videóban arra teszek kísérletet, hogy minél kevesebb eszközzel készítsek stúdiós portrét. Akár egy kit objektív is elegendő hozzá, és mindössze egy rendszervakut és derítőlapot használok.

Milyen tippeket kapsz a portré fotózáshoz a videóban?

  • Milyen fényképezőgépet és objektívet használtam? (0:18) Annyit elárulok, hogy bármilyen belépő szintű gép alkalmas erre a célra, akár a kit objektívvel!
  • Milyen vakut alkalmaztam? (0:45) Csupán egy rendszervakura lesz szükséged.
  • Milyen vakukioldót használtam? (1:00) Erre azért volt szükség, mert nem a gépen helyeztem el a vakut.
  • Mi a legkényelmesebb megoldás, ha magadat fotózod? (1:11) Nekem egy távkioldó, de a kamerád gyártójának ingyenes mobil alkalmazását is használhatod erre a célra!
  • Milyen állványfejet választottam? (1:31) Ezúttal azért, hogy állványra tehessem a vakut, de arra is alkalmas, hogy Bowens-bajonettes fényformálókat használj vele.
  • Milyen derítőlapokat használtam? (1:42) Az egyiket szoftbox helyett vetettem be. Ha van szoftboxod, természetesen inkább azt ajánlom!
  • Hogyan állítottam be a gépemet és miért? (2:09) ISO, zársebesség, rekesz, fehéregyensúly és a többi.
  • Hogyan helyeztem el az egyes eszközöket és miért? (4:06)
  • Hogyan fotóztam magamat és mire figyeltem közben? (5:06)

Használd bátran a videóban tanultakat akár a 3. #kattanjki Fotópályázaton való indulásodhoz. A nevezés 2022. március 1-jén indul!

Ha pedig jól jönne még több tipp saját magad fotózásához, neked szól ez a másik bejegyzés!

karácsonyi portré készítése otthon - gyerekfotózás természetes fénnyel

Karácsonyi portréfotók készítése otthon

Hogyan lehet otthoni körülmények között szép karácsonyi fotókat készíteni? Kiderül a videóból! Felszerelés választása, gépbeállítások, a fények használata és sok-sok ötlet, hogy milyen képeket készíts. https://www.youtube.com/watch?v=-UyoAietpvIFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Karácsonyi portréfotózás otthon, természetes fénnyel – A videóban elhangzó szöveg leirata Ezúttal otthoni körülmények között fogunk karácsonyi portrét készíteni. Szia, én Ihász Ingrid vagyok, és hogyha

Tovább olvasom »
Photoshop tanfolyam fotósoknak

A legnagyobb hiba, amit a Photoshoppal elkövettem

Ha még nem kerültél szorosabb barátságba a Photoshoppal, nem vagy egyedül. Amikor egyetemistaként a 2000-es években elkezdtem használni ezt a programot, iszonyatosan sok bosszúságot okozott. Az a helyzet ugyanis, hogy a Photoshop egyáltalán nem felhasználóbarát program. Ha előzetes ismeretek nélkül kezded el használni, akkor nagyon nehéz átlátni a működését. Annak idején nem egyszer záram be

Tovább olvasom »
Ihász Ingrid: fotós marketing kézikönyv

Vallomás: Ezért született a könyvem (Marketingiránytű fotósoknak)

Végre elkészült a könyvem, már csak a nyomdára várunk. Tűkön ülök, hogy kézbe vehessem! A “marketingszöveg” fent van a könyv oldalán, itt most arról szeretnék írni egy kicsit, hogy miért is született meg. Bevallom, a végére már egyre többször kérdezgettem magamtól, hogy biztosan akartam-e ezt az egészet. Amikor az ezredik korrektúrát bogarásztam. Amikor a sokadik éjszaka