Portré fotózás ötletek – házi stúdióban, egyszerűen (rendszervaku + derítőlap)

portré fotózás házi stúdióban

Profi portré fotózás egyszerű eszközökkel? Lehetséges! Ebben a videóban arra teszek kísérletet, hogy minél kevesebb eszközzel készítsek stúdiós portrét. Akár egy kit objektív is elegendő hozzá, és mindössze egy rendszervakut és derítőlapot használok.

Milyen tippeket kapsz a portré fotózáshoz a videóban?

  • Milyen fényképezőgépet és objektívet használtam? (0:18) Annyit elárulok, hogy bármilyen belépő szintű gép alkalmas erre a célra, akár a kit objektívvel!
  • Milyen vakut alkalmaztam? (0:45) Csupán egy rendszervakura lesz szükséged.
  • Milyen vakukioldót használtam? (1:00) Erre azért volt szükség, mert nem a gépen helyeztem el a vakut.
  • Mi a legkényelmesebb megoldás, ha magadat fotózod? (1:11) Nekem egy távkioldó, de a kamerád gyártójának ingyenes mobil alkalmazását is használhatod erre a célra!
  • Milyen állványfejet választottam? (1:31) Ezúttal azért, hogy állványra tehessem a vakut, de arra is alkalmas, hogy Bowens-bajonettes fényformálókat használj vele.
  • Milyen derítőlapokat használtam? (1:42) Az egyiket szoftbox helyett vetettem be. Ha van szoftboxod, természetesen inkább azt ajánlom!
  • Hogyan állítottam be a gépemet és miért? (2:09) ISO, zársebesség, rekesz, fehéregyensúly és a többi.
  • Hogyan helyeztem el az egyes eszközöket és miért? (4:06)
  • Hogyan fotóztam magamat és mire figyeltem közben? (5:06)

Használd bátran a videóban tanultakat akár a 3. #kattanjki Fotópályázaton való indulásodhoz. A nevezés 2022. március 1-jén indul!

Ha pedig jól jönne még több tipp saját magad fotózásához, neked szól ez a másik bejegyzés!

mesterséges intelligencia photoshop

Teljes útmutató a képgenerátorok használatához (Midjourney, DALL-E 3, Playground AI, Adobe Firefly)

Minden, amit a képgenerálásról tudni érdemes egyetlen, magyar nyelvű tutorial videóban! Milyen megoldások vannak, melyiket mire és hogyan tudod használni? Működés, jogi és etikai kérdések, útmutató lépésről lépésre a hatékony parancsok adásához és a felületek használatához. https://youtu.be/afzVwYVsZZE Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Szeretnéd megtanulni a képgenerátorok használatát? Rengeteg kérdés érkezik hozzám

Tovább olvasom »
Exif

Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az EXIF és mire nem (VIDEO)

A kezdő fotósok egyik leggyakoribb kérdése, hogy milyen felszereléssel és beállításokkal készült egy fénykép. Sokszor pedzegettem már, hogy ez nem a legfontosabb kérdés egy fotóval kapcsolatban, de érdemes megnézni, hogy honnan tudhatók meg ezek az adatok, mire jók és mire nem. https://www.youtube.com/watch?v=dEWt6-XXsFEFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Milyen beállításokkal készült ez a fotó? Avagy: mire jó az

Tovább olvasom »
5 hiba, amit ne kövess el photoshopban

5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! (VIDEÓ)

Kezdő és akár haladó fotósként is könnyű beleesni ebbe az 5 utómunka hibába. Mutatom azt is, hogy hogyan kerüld el őket! https://youtu.be/FnctKLZ6znwFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? 5 Photoshop hiba, amit ne kövess el! A videóban elhangzó szöveg leirata <p>Mik azok a képszerkesztési hibák, amik azonnal elárulják, hogy kezdő vagy a fotózásban? Ha érdekel a fotózás és