Portré fotózás ötletek – házi stúdióban, egyszerűen (rendszervaku + derítőlap)

portré fotózás házi stúdióban

Profi portré fotózás egyszerű eszközökkel? Lehetséges! Ebben a videóban arra teszek kísérletet, hogy minél kevesebb eszközzel készítsek stúdiós portrét. Akár egy kit objektív is elegendő hozzá, és mindössze egy rendszervakut és derítőlapot használok.

Milyen tippeket kapsz a portré fotózáshoz a videóban?

  • Milyen fényképezőgépet és objektívet használtam? (0:18) Annyit elárulok, hogy bármilyen belépő szintű gép alkalmas erre a célra, akár a kit objektívvel!
  • Milyen vakut alkalmaztam? (0:45) Csupán egy rendszervakura lesz szükséged.
  • Milyen vakukioldót használtam? (1:00) Erre azért volt szükség, mert nem a gépen helyeztem el a vakut.
  • Mi a legkényelmesebb megoldás, ha magadat fotózod? (1:11) Nekem egy távkioldó, de a kamerád gyártójának ingyenes mobil alkalmazását is használhatod erre a célra!
  • Milyen állványfejet választottam? (1:31) Ezúttal azért, hogy állványra tehessem a vakut, de arra is alkalmas, hogy Bowens-bajonettes fényformálókat használj vele.
  • Milyen derítőlapokat használtam? (1:42) Az egyiket szoftbox helyett vetettem be. Ha van szoftboxod, természetesen inkább azt ajánlom!
  • Hogyan állítottam be a gépemet és miért? (2:09) ISO, zársebesség, rekesz, fehéregyensúly és a többi.
  • Hogyan helyeztem el az egyes eszközöket és miért? (4:06)
  • Hogyan fotóztam magamat és mire figyeltem közben? (5:06)

Használd bátran a videóban tanultakat akár a 3. #kattanjki Fotópályázaton való indulásodhoz. A nevezés 2022. március 1-jén indul!

Ha pedig jól jönne még több tipp saját magad fotózásához, neked szól ez a másik bejegyzés!

naplementés portréfotózás

Így fotózz a nappal szemben: 6 tipp naplementés portréfotózáshoz

Mi az a 6 dolog, amire figyelj, ha nappal szemben fotózol portrét? Ebben a videóban megmutatom lépésről lépésre, hogy hogyan fotózz naplementében. https://youtu.be/mtMgzIAjLn4?si=9i4aoP6F8jrLJYJzFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? A videóban elhangzó szöveg leirata: portréfotózás nappal szemben <p> Nappal szemben nem fotózunk! Vagy mégis?! Simán fotózunk nappal szemben, azaz ellenfényben. Sőt, sok esetben kifejezetten ezt a fényt keressük, mert

Tovább olvasom »

Óriási Lightroom újdonság: generatív eltávolítás

“Aki tud, az bármilyen eszközzel csodás képeket készít.” “Profi felszerelés nélkül nincs minőségi fotó.” Mi számít többet a fotózásban, a tudás vagy a felszerelés? Ezt az ősi dilemmát feszegetem ebben a videóban. Avagy: miért nem számít a profi fotós cucc és miért számít mégis? https://youtu.be/smoNSwil_Mk Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Óriási Lightroom újdonság: generatív eltávolítás –

Tovább olvasom »

Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a fotózásban?

“Aki tud, az bármilyen eszközzel csodás képeket készít.” “Profi felszerelés nélkül nincs minőségi fotó.” Mi számít többet a fotózásban, a tudás vagy a felszerelés? Ezt az ősi dilemmát feszegetem ebben a videóban. Avagy: miért nem számít a profi fotós cucc és miért számít mégis? https://youtu.be/ze9xXz9dIcM Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a