Portré fotózás ötletek – házi stúdióban, egyszerűen (rendszervaku + derítőlap)

portré fotózás házi stúdióban

Profi portré fotózás egyszerű eszközökkel? Lehetséges! Ebben a videóban arra teszek kísérletet, hogy minél kevesebb eszközzel készítsek stúdiós portrét. Akár egy kit objektív is elegendő hozzá, és mindössze egy rendszervakut és derítőlapot használok.

Milyen tippeket kapsz a portré fotózáshoz a videóban?

  • Milyen fényképezőgépet és objektívet használtam? (0:18) Annyit elárulok, hogy bármilyen belépő szintű gép alkalmas erre a célra, akár a kit objektívvel!
  • Milyen vakut alkalmaztam? (0:45) Csupán egy rendszervakura lesz szükséged.
  • Milyen vakukioldót használtam? (1:00) Erre azért volt szükség, mert nem a gépen helyeztem el a vakut.
  • Mi a legkényelmesebb megoldás, ha magadat fotózod? (1:11) Nekem egy távkioldó, de a kamerád gyártójának ingyenes mobil alkalmazását is használhatod erre a célra!
  • Milyen állványfejet választottam? (1:31) Ezúttal azért, hogy állványra tehessem a vakut, de arra is alkalmas, hogy Bowens-bajonettes fényformálókat használj vele.
  • Milyen derítőlapokat használtam? (1:42) Az egyiket szoftbox helyett vetettem be. Ha van szoftboxod, természetesen inkább azt ajánlom!
  • Hogyan állítottam be a gépemet és miért? (2:09) ISO, zársebesség, rekesz, fehéregyensúly és a többi.
  • Hogyan helyeztem el az egyes eszközöket és miért? (4:06)
  • Hogyan fotóztam magamat és mire figyeltem közben? (5:06)

Használd bátran a videóban tanultakat akár a 3. #kattanjki Fotópályázaton való indulásodhoz. A nevezés 2022. március 1-jén indul!

Ha pedig jól jönne még több tipp saját magad fotózásához, neked szól ez a másik bejegyzés!

Stresszlevezetés

Kattanjki: fotózd ki magadból a feszültséget! (VIDEÓ)

Neked szól ez a videó, ha nehezen találsz időt a fotózásra az életedben. A videóban bemutatom, hogyan teheted a fotózást, mint stresszlevezetést az életed részévé. Jelentkezz az értesítőre, hogy ne maradj le a Kattanjki Klub nyitásáról! <h2>Kattanjki: fotózd ki magadból a feszültséget! – A videóban elhangzó szöveg leirata</h2> <p>A fotózás csak a fontos pillanatok megörökítésére

Tovább olvasom »
Családi történetek

Családi történetek a lencsén keresztül: Így örökítsd meg a hétköznapokat (VIDEÓ)

Ebben a videóban 3 tippet hoztam ahhoz, hogy némi előkészítéssel és irányítással te is megőrizhesd a valódi érzéseket, hangulatokat, arckifejezéseket. Jelentkezz az értesítőre, hogy ne maradj le a Kattanjki Klub nyitásáról! <h2>Családi történetek a lencsén keresztül: Így örökítsd meg a hétköznapokat – A videóban elhangzó szöveg leirata</h2> <p>Gondoltál már arra, hogy a családi élet tele

Tovább olvasom »
Kreatív fotózás

Kreatív fotózás: fedezd fel a csodát a mindennapokban (VIDEÓ)

Ebben a videóban három tippet kapsz arra, hogy hogy válhat a hétköznapiból kreatív alkotás. Jelentkezz az értesítőre, hogy ne maradj le a Kattanjki Klub nyitásáról! <h2>Kreatív fotózás: fedezd fel a csodát a mindennapokban – A videóban elhangzó szöveg leirata<br></h2> <p>Fedezd fel a kreativitásod a fotózáson keresztül! Sokan úgy érzik, hogy nekik nincs érzékük a fotózáshoz,