Portré fotózás ötletek – házi stúdióban, egyszerűen (rendszervaku + derítőlap)

portré fotózás házi stúdióban

Profi portré fotózás egyszerű eszközökkel? Lehetséges! Ebben a videóban arra teszek kísérletet, hogy minél kevesebb eszközzel készítsek stúdiós portrét. Akár egy kit objektív is elegendő hozzá, és mindössze egy rendszervakut és derítőlapot használok.

Milyen tippeket kapsz a portré fotózáshoz a videóban?

  • Milyen fényképezőgépet és objektívet használtam? (0:18) Annyit elárulok, hogy bármilyen belépő szintű gép alkalmas erre a célra, akár a kit objektívvel!
  • Milyen vakut alkalmaztam? (0:45) Csupán egy rendszervakura lesz szükséged.
  • Milyen vakukioldót használtam? (1:00) Erre azért volt szükség, mert nem a gépen helyeztem el a vakut.
  • Mi a legkényelmesebb megoldás, ha magadat fotózod? (1:11) Nekem egy távkioldó, de a kamerád gyártójának ingyenes mobil alkalmazását is használhatod erre a célra!
  • Milyen állványfejet választottam? (1:31) Ezúttal azért, hogy állványra tehessem a vakut, de arra is alkalmas, hogy Bowens-bajonettes fényformálókat használj vele.
  • Milyen derítőlapokat használtam? (1:42) Az egyiket szoftbox helyett vetettem be. Ha van szoftboxod, természetesen inkább azt ajánlom!
  • Hogyan állítottam be a gépemet és miért? (2:09) ISO, zársebesség, rekesz, fehéregyensúly és a többi.
  • Hogyan helyeztem el az egyes eszközöket és miért? (4:06)
  • Hogyan fotóztam magamat és mire figyeltem közben? (5:06)

Használd bátran a videóban tanultakat akár a 3. #kattanjki Fotópályázaton való indulásodhoz. A nevezés 2022. március 1-jén indul!

Ha pedig jól jönne még több tipp saját magad fotózásához, neked szól ez a másik bejegyzés!

kutatás fotósokról

Mikor lesz eredménye a hazai fotósokról szóló kutatásnak?

Talán már láttad, hogy a Fotoplusszal közösen felmérést végzünk a profi és amatőr fotósok helyzetéről, mert ilyen még nem volt Magyarországon! Ha még nem tetted, kérjük, hogy töltsd ki! Mindössze 6 percet vesz igénybe, ugye rá tudsz szánni ennyit? Az adatfelvétel 2022. augusztus 31. éjfélig zajlik majd, ezt követően dolgozzuk fel és értékeljük ki az eredményeket. Legkésőbb

Tovább olvasom »
fotós vállalkozás üzleti szempontok

Hogyan tovább fotós vállalkozóként? Üzleti és marketing szempontok, amiket MOST kell átgondolnod

Rendesen ránk járt a rúd az utóbbi években: vírus, háború, infláció… A jelenlegi gazdasági helyzet, illetve a KATA adózás átalakulása miatt szinte mindenkinek az újratervezésen kell gondokodnia. Ha bizonytalan vagy, hogy hogyan tovább fotós vállalkozóként, akkor neked szól ez a bejegyzés. Változó adózási környezet: nem a fényképészet a legnagyobb vesztes Az előző bejegyzésemben két adótanácsadó

Tovább olvasom »
KATA adózás változása - fotósok

Mit jelent fotósként a KATA adó változása és hogyan tovább?

Egy ideje már lógott a levegőben, hogy ismét változni fog a KATA, azaz a kisadózó vállalkozások tételes adója. De ennyire hirtelen és drámai változásra senki sem számított. Ebben a cikkben összefoglalom, hogy fotósként mit kell tudnod erről a témáról! A cikket az új hírek, esetleges változások fényében folyamatosan frissítem. Utolsó frissítés: 2022.07.18. 23:50 Miért fontos