Tippek kültéri portréfotózáshoz 50 mm-es objektívvel (VIDEÓ)

kültéri portré fotózás naplementében

Megmutatom a gyakorlatban, hogy hogyan fotózz kültéri, naplementés portrét.

A videóban egy Canon EOS M50 Mark II fényképezőgépet használok 50 mm-es f/1.8-as objektívvel.

Hálás köszönet a Canon Hungária Kft.-nek a videó és a 6 hetes ingyenes fotótanfolyam támogatásáért!

Ha szeretnél nyerni egy ilyen gépet, akkor az ezzel kapcsolatos tudnivalókat megtalálod az ingyenes online fotótanfolyam oldalán! (A játék 2022.06.22. éjfélig tart.)

Feliratkoztál már a YouTube csatornámra?

A videóban elhangzó szöveg leirata:

Szeretnél szép portrét készíteni 50 mm-es objektívvel? Erre fogunk most kísérletet tenni.

– Benne vagy?

– Igen.

Egy Canon EOS M50 Mark II-t fogunk használni 50 mm-es objektívvel. Köszönet a Canon Magyarországnak, hogy kölcsön kaptuk tőlük ezt a gépet.

Hogyha érdekel a fotózás és a Photoshop használata, akkor kövesd a csatornámat.

Ha szeretnéd megnyerni ezt a kamerát, akkor érdemes a videó végéig maradni, mert lesz egy meglepetés.

Ezzel az 50 mm-es f/1.8-as objektívvel fogok fényképezni, ami ezen a kamerán úgy viselkedik, minthogyha 80 mm-es lenne, tehát tökéletes lesz a portréfotózásra. A videó végén pedig mutatok néhány képet, ami a 15-45 mm-es kitobjektívvel készült, amivel csomagolják a gépet.

Az 50 milliméteres objektívet azért választottam, mert ez az egyik legjobb ár-érték arányú objektíve általában a gyártóknak.

Manuális módban vagyok, mert így pontosan meg tudom határozni az expozíciót. Először a rekeszt állítom be f/1.8-ra, azért, hogy jól el tudjon mosódni a háttér, ami jó lesz a portréfotózáshoz.

Mivel izgő-mozgó gyereket fotózok, ezért a zársebességem legalább 320-ad lesz, vagy annál gyorsabb.

Az ISO-t pedig a fényviszonyoktól függően állítom be. Jelen esetben a helyes expozícióhoz körülbelül 320-ra lesz szükségem.

Ez egy tükör nélküli kép, úgyhogy akár a keresőn keresztül is láthatod az expót, ami nagy segítség kezdőként.

A fehéregyensúlyt a fényviszonyoktól függően választom meg, én most a Cloudy lehetőséget fogom választani.

Egypontos autofókuszt használok, mégpedig a legkisebbet, amit úgy hívnak ezen a kamerán, hogy spot.

A fókuszom követő, de van egyébként ebben lehetőség arra is, hogy arcot és szemet kövessünk vele.

Ha azt szeretném, hogy minél jobban elmosódjon a háttér, két dolgot tudok csinálni, ha a rekeszemet már kinyitottam. Az egyik az, hogy közelebb megyek az alanyhoz, a másik pedig, hogy olyan helyet választok, ahol távolabb van a háttér.

Családi fotózásnál gyakran használok sorozatfelvételt, mert gyorsan zajlanak az események, és így könnyebb elkapni a legjobb pillanatokat. Ez a gép akár tíz képet is képes rögzíteni másodpercenként.

Ami pedig a súlyát illeti, összesen 387 gr, hogyha rárakjuk a kitobit, akkor az még 130. Tehát az egész megáll körülbelül fél kilónál, úgyhogy a nyakamban is nyugodtan lógathatom, nem fogok beleszakadni.

Nagyon praktikus, hogy kifordítható a kijelzője, mert így fetrengés vagy székre állás nélkül is lehet változatos kameraállásokból fotózni.

Mutatok néhány olyan képet, amit a kitobival készítettem.

Bár ez a videó elsősorban a fotózásról szól, azt azért megemlíteném, hogy tartalomgyártóknak is nagyon jó ez a kamera. Lehet ugyanis 4k videót felvenni vele, webkameraként használni, vagy akár közvetlenül közvetíteni a YouTube-ra.

Ígértem, hogy a videó végén elárulom, hogy hogyan nyerheted meg ezt a kamerát. Van egy 6 hetes ingyenes fotótanfolyamom, amire hogyha most feliratkozol, akkor megnyerheted! A pontos részleteket megtalálod itt a videó alatt.

Remélem, hogy tetszett ez a videó, és hogyha hasznosnak találtad, akkor ne felejtsd el kommentálni, lájkolni, szép fényeket és jó tanulást kívánok!

Kattanjki Mentorprogram - Zabosné Tokaji Bettina

Ilyen volt az 1. #kattanjki Mentorprogram!

Nagy fába vágtuk a fejszénket az 1. #kattanjki Mentorprogrammal, amit kezdő és megújulásra vágyó családi fotósoknak szerveztünk meg online és személyes formában. Köszönjük szépen a Fotoplus-nak, hogy beállt a kezdeményezésünk mögé! Elképesztően intenzív és tanulságos 8 hét volt, de egy pillanatra sem bántuk meg, hogy belevágtunk Aljonával. Személyes beszámoló következik. Ha pedig csak a résztvevők fotóira vagy kíváncsi,

Tovább olvasom »
Web export Lightroom

Így exportáld a fotóidat webre, hogy tökéletesen jelenjenek meg! (VIDEÓ)

Életlenek vagy színtelenek a fotóid az Instagramon vagy Facebookon? Ebben a videóban elmondom, hogy hogyan mentsd el őket ahhoz, hogy tökéletesek legyenek. https://youtu.be/P21a88z5uSoFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? Lightroom online tanfolyamot keresel? Lightroom Mastery: képszerkesztés az alapoktól a profi szintig. Érdekel A videóban elhangzó szöveg leirata: Életlenek vagy színtelenek a fotóid Instagramon vagy Facebookon? Ebben a videóban

Tovább olvasom »
Photoshop dodge and burn tutorial magyarul

Photoshop tippek: Dodge & Burn fotósoknak (VIDEÓ)

Amit a Dodge & Burn technikáról fotósként tudnod kell, de eddig nem merted megkérdezni! Megmutatom lépésről-lépésre a Photoshop alkalmazásban, hogy hogyan kell használni. https://youtu.be/p3EvOANh0zIFeliratkoztál már a YouTube csatornámra? A Photoshop Dodge and Burn felhasználási területei Mit hol találok a videóban? 1:06 Az alany világosítása, a környezet sötétítése (Photoshop) 3:46 Az arc világosítása, a környezet mattítása (Photoshop)