Talán már láttad, hogy a Fotoplusszal közösen felmérést végzünk a profi és amatőr fotósok helyzetéről, mert ilyen még nem volt Magyarországon!
Ha még nem tetted, kérjük, hogy töltsd ki! Mindössze 6 percet vesz igénybe, ugye rá tudsz szánni ennyit?
Az adatfelvétel 2022. augusztus 31. éjfélig zajlik majd, ezt követően dolgozzuk fel és értékeljük ki az eredményeket. Az eredményekről először a FotoTalk élő adásában lesz szó, október 2-án, 10:00 órától. Ezután az elemzés itt a blogon, illetve a Fotoplus hírei között is meg fog jelenni.
Miért jó neked, ha a válaszaiddal segítesz?
- Egyrészt ki fogunk sorsolni 2 db 25.000 Ft értékű, illetve 1 db 50.000 Ft értékű Fotoplus vásárlási utalványt!
- Másrészt pedig az eredmények publikusak lesznek, így te is elhelyezheted majd magad a hazai fotós társadalom térképén!
A válaszadás teljesen anonim, semmilyen személyes adatot nem kérünk! (Ha részt veszel a játékban, az teljesen külön felületen zajlik és persze nem is kötelező.)
A te válaszod is számít! Minél többen töltik ki a kutatást, annál tisztább képet kaphatsz te is.
Szakmai partnerek

Kiderül majd, hogy:
- Milyen márkák mennyire népszerűek az amatőr vs. profi fotósok körében?
- A fotósok mekkora része tért már át MILC-re?
- Milyen fotós műfajokat űznek a legtöbben?
- És mikkel lehet a legjobban keresni?
- Melyik műfajnál milyen objektíveket használnak legtöbben?
- A fotósok mekkora része videózik is?
- Hogyan képezik magukat a fotósok?
- Van-e végzettsége a profi fotósoknak?
- Miből szereznek még a fotósok bevételt a fotózáson és oktatáson kívül?
- Mik a leghatékonyabb eszközök a fotós ügyfelek szerzésére?
- Mennyire érinti a fotósokat a KATA adózás változása és hogyan fogják folytatni?
Ha te is kíváncsi vagy a válaszokra, töltsd ki a kérdőívet ITT!
Ki végzi a kutatást?
Elsősorban én. Már legalább egy éve dédelgettem ezt az ötletet és a mostani gazdasági helyzet különösen aktuálissá tette. Köszönet a Fotoplus-nak, hogy beállt a kezdeményezés mögé.
Egy kedves kutató barátnőmre is támaszkodom, aki volt olyan jó fej, hogy mind a kérdőív összeállításában, mind a leprogramozásában segített. Részt fog venni az eredmények súlyozásában is, hogy minél pontosabb képet nyerjünk.
Én pedig amellett, hogy 2005 óta foglalkozom üzlettel, marketinggel és dolgozom kutatási adatokkal, éveken keresztül vezettem a régi Index.hu kutatásokkal és elemzésekkel foglalkozó részlegét. Szóval van némi tapasztalatom a számokkal. 🙂
Miért csináljátok?!
A legtöbb piacon létezik ilyen kutatás, csak itthon nem. Mert Magyarország az egész világon csak “kerekítési hiba”, de nekünk nem.
Szeretnénk még jobban megismerni, hogy a jelenlegi helyzetben is a lehető legjobban tudjunk támogatni titeket. Természetesen nem tudjuk előre, milyen “mondások” születnek majd a kutatásból, ez az eredmények feldolgozása során derül ki.
+1: A nyereményjátékban való részvétel a felmérésben adott válaszoktól teljesen független és önkéntes. Ezeket az adatokat kizárólag a sorsoláshoz használjuk fel, illetve lehet értesítést kérni az eredményekről. Semmilyen egyéb célra nem használjuk a játékhoz megadott email címedet, nincsen apróbetű.