Csodálatos fotók néhány kattintással? Vajon lehetséges? A mesterséges intelligencia sorozatom második részében Luminar Neo és a Photoshop Neural Filters AI-alapú megoldásait mutatom be.
Ha szeretnél még többet tudni és lépést tartani a trendekkel, regisztrálj az áprilisi ingyenes workshopomra!
Mesterséges intelligencia használata a Luminar Neo és a Photoshop Neural Filters programban - A videóban elhangzó szöveg leirata
Szeretnél kreatívabb képeket készíteni a mesterséges intelligencia segítségével?
Szia, Ihász Ingrid vagyok, és ebben a videóban a Luminar Neo, illetve a Photoshop Neural Filters lehetőségeiről fogok beszélni.
Hogyha érdekel ez a téma, akkor kövesd a csatornámat, mert a sorozatból ez a második videó.
Először is mutatok néhány lehetőséget a Luminar Neóban, ami Lightroom vagy Photoshop pluginként, illetve önálló programként is elérhető.
Ezt a képet a mesterséges intelligencia segítségével készítettem, így ez a teljes mérete. Van olyan lehetőség, hogy az Upscale segítségével felnagyítsam ezt a képet, például kétszeres méretűre. Egészen jó munkát végez.
Tud HDR-t, illetve Focus Stackinget is, ezeket én kevésbé szoktam használni.
A többi AI funkció az Edit menüben található. A Crop segítségével például segítségül hívhatjuk a mesterséges intelligenciát, hogy jobb legyen a kompozíciónk. Ő így vágta volna ezt a képet.
Az Enhance funkció egészen izgalmas dolgokra képes ezzel az egyetlen egy csúszkával.
Szűrhetünk zajt, vagy élesíthetünk olyan képet, ami bemozdult lett, illetve alakíthatjuk a fényeket is a képünkön.
A Relight alkalmas arra, hogy megváltoztassuk a fényviszonyokat, és például ami közel van, azt fényesebbre vegyük, illetve ami messzebb van, az sötétebbre. Azt, hogy mit tekint közelinek és messzinek, azt ezzel a csúszkával állíthatjuk.
A portré funkciókról majd inkább egy másik videóban fogok beszélni külön.
Az Atmosphere-ben különböző ködöket vagy füstöt tudunk elhelyezni a képen.
Van egyébként arra is lehetőség, hogy eltávolítsuk a hátteret, a réteg tulajdonságainál a Masking alatt. Itt található a Background Removal.
Látható tehát, hogy tökéletesen kijelölte az alanyunkat, és hogyha rányomunk a Remove-ra, akkor el fogja távolítani a hátteret.
Egy másik képen érdemes megnézni az égcsere lehetőségét, amiben legendásan jó a Luminar. Ez ugye a Sky opció alatt érhető el, és kifejezetten az adott képhez is ajánl egeket.
Fontos azonban, hogy lehetőleg a fényviszonyok hasonlóak legyenek, különben ki fog lógni a lóláb. Egyébként meglepően jó eredményt végez egy teljesen más napszakban készült éggel is. Hogyha jobban tükröződne az ég a vízen, akkor arra is van lehetőség, hogy ez látszódjon.
Egy nagyon-nagyon jó lehetőség a Luminarban, hogy eltüntethetjük ezeket a kábeleket innen. Kifejezetten erre van egy külön lehetőség – Remove Power Lines. Hogyha azt találjuk, hogy valami olyat is eltávolított, amit nem kellett volna, akkor azt kijelöljük és a Restore lehetőségével visszaállítjuk.
Az Erase alatt van lehetőség egyébként arra is, hogy a szenzorkoszokat eltávolítsuk. Ezt ugye Lightroomban csak manuális módon lehet megtenni. A Lightroomban ugye itt tudjuk eltávolítani ennek a kis sebtapasz ikonnak a segítségével a különböző foltokat, hogyha benyomjuk ezt a Visualize Spots opciót, akkor elég jól látszanak a szenzorkoszok, és így fogjuk tudni őket ugye leszedegetni. Ezt kikapcsolva ugye látjuk is az eredményt, H-val eltüntethetjük ezeket a pacákat.
Ctrl+klikkel meg tudom nyitni Luminarban, és az Editnél az Erase-ben kiválaszthatom a Dust Spot etávolítást. És máris eltűntek.
A Photoshopban is van egyébként égcsere, ami az Edit menüben található, a Sky Replacement alatt. Ezt a funkciót elég jól megoldották, bár szerintem a Luminar még mindig ügyesebb ebből a szempontból.
A Photoshopban a legtöbb mesterséges intelligenciát használó szűrő itt a Filter menüben található a Neural Filters alatt.
Ezekből sok olyan van, ami még béta állapotban van. Itt is van hasonló megoldás, mint a Luminarban, amivel felnagyíthatunk képet, ez a Super Zoom. Érdemes bekapcsolni azt, hogy a JPG felnagyításból eredően artifektek, azok ne látszódjanak. Ugye csökkenthetünk zajt, vagy élesíthetünk, és itt ugye eldönthetjük, hogy mekkorára szeretnénk nagyítani a képet. Elég sok időt vesz igénybe.
Nekem az a tapasztalatom, hogy az eredmény nem olyan szép, mint a Luminar esetében. A Style Transferrel ilyen különböző művészeti stílusokat alkalmazhatunk a képre. Ennek szerintem nem olyan nagy haszna van.
Érdekes lehet még ez a Color Transfer szűrő, ami ugye arra alkalmas, hogy más képnek a színvilágát hozzuk át a sajátunkra. Elvileg ide fel is tölthetünk saját képet, megmondom őszintén, hogy még ez sem hozza nekem azt az eredményt, amit elvárnék tőle.
Ami egy hasznos szűrő, időnként szoktam használni, az a Harmonization, aminél ugyanis arra van lehetőség, hogy harmonizáljunk két réteget, például kompozit készítéshez. Látszik is, hogy hogyan harmonizálja az eredeti képünket a háttérrel, ami ki lett választva. Picit finomhangolhatjuk, hogyha nem vagyunk elégedettek az eredménnyel. Ilyen volt eredetileg és ilyenre hangolja, sokkal jobban illik ehhez a háttérhez. Lehet, hogy nem lesz tökéletes az eredmény, de utána kézi eszközökkel sokkal könnyebben hangolhatjuk össze a két képet, minthogyha az egészet kézzel kellene megcsinálni.
Te használod akár a Luminar, akár a Photoshop Neural Filters lehetőségeit? Légyszi, írd meg kommentben.
Az AI alapú megoldások rengeteg lehetőséget rejtenek, még ha picit gyerekcipőben jár is némelyik.
Ha tetszett ez a videó, és szeretnél többet tudni a témáról, akkor érdemes feliratkozni a videó alatt található linken az ingyenes workshopra, amit áprilisban fogok tartani, ahol még több tippet és trükköt fogok megosztani.