Mire használhatod az AI-t a fotós munkádban? Szerkesztés, válogatás, szövegírás (VIDEÓ)

mesterséges intelligencia imagine ai aftershoot chat gpt

Szeretnél több időt fordítani a fotózásra és kevesebbet az utómunkára? A mesterséges intelligencia sorozatom ötödik videójában azt mutatom meg, hogy hogyan használhatod az Imagen AI és AfterShoot programokat, illetve a Chat GPT-t a fotós munkádban. Ha szerenél javítani a hatékonyságodon, akkor érdemes megnézned!

Ha szeretnél még többet tudni és lépést tartani a trendekkel, regisztrálj az áprilisi ingyenes workshopomra! 

Feliratkoztál már a YouTube csatornámra?

A mesterséges intelligencia használata az Imagine AI, Aftershoot programokban és a Chat GPT a fotós munkában - A videóban elhangzó szöveg leirata

Szeretnél több időt fordítani a fotózásra, és kevesebbet az utómunkára?

Szia, Ihász Ingrid vagyok, és ebben a videóban arról fogok beszélni, hogy hogyan használhatod a mesterséges intelligencia lehetőségeit a fotós munkádban.

Ennek a sorozatnak a korábbi videóiban már bemutattam, hogy hogyan tudsz képet szerkeszteni vagy generálni a mesterséges intelligencia segítségével. Most pedig három további olyan eszközt fogok mutatni, aminek jó hasznát veheted. Az első az Imagen Ai, a második az AfterShoot, a harmadik pedig a ChatGPT.

Ha érdekelnek a hasonló témák, akkor ne felejtse el bekövetni.

Az imagen AI egy olyan megoldás, ami a Lightroom beállításaid alapján megtanulja, hogy hogyan is szoktad szerkeszteni a képeidet, és az alapján készíti el az egész galériádat. Ez azt jelenti, hogy létrehozhatod a saját AI profilodat, mégpedig úgy, hogy feltöltesz 3000 darab szerkesztett képet. Ez talán soknak tűnik, de mondjuk, ha valaki esküvőket fotóz, akkor máris látjuk, hogy ez nem olyan hatalmas szám. Az AI megtanulja, hogy miket szoktál beállítani a fehéregyensúly, az expozíció és egyéb beállítások terén, és ezeket alkalmazza a következő képekre. De az irányítás ugyanúgy a kezedben marad, hiszen gyakorlatilag Lightroom beállításokat tudsz utána letölteni.

Nem muszáj egyébként háromezer képet feltölteni, mert vannak választható profilok is az oldalon. Az Imagen AI esetében itt tudsz választani a profilok közül, ugye létrehozhatod a sajátjaidat, vagy választhatsz megadott profilokból. Ezek azok, amik nekem tetszettek, és kiválasztottam.

Hogyha visszamegyek ide a főoldalra, akkor hozzáadhatok projektet is, amit ő utómunkázni fog. Érdemes kipróbálni, mert hogy ezer képen ingyenesen tudod tesztelni, tehát meg tudod azt nézni, hogy beválik-e a számodra és csak utána kell előfizetni. Ide ugye Lightroom katalógust tudsz feltölteni. Választhatók azok a katalógusok, amiket mostanában használtál, vagy tallózhatsz a gépeden.

Létrehoztam például egy ilyen tesztkatalógust erre a célra, kiválasztom, hogy még mit szeretném, hogy figyelembe vegyen, például, hogy voltak-e szerkesztve a képek, vagy milyen ratingjük van, vagy milyen címkéjük van, hogyha kiválasztottam őket, akkor feltölthetem a felhőbe. El kell neveznem ugye a projektemet, ez mondjuk Milánó, Bologna, itt hagyok egy szünetet, kijelölöm, hogy mit szeretnék, választok egy profilt, mondjuk ezt a Cinematic Luxury-t, és feltölthetem ezt a katalógust és majd szólni fog, hogyha elkészült vele. Utána tudom szinkronizálni a Lightroommal és tudom finomhangolni a szerkesztéseket. Letölthetjük a Lightroomba, figyelmeztet rá, hogy ez felül fogja írni a korábbi szerkesztéseket.

Ezzel ugye gyakorlatilag azokat a beállításokat tölti le, amiket Lightroomban tett a megadott profil alapján. Megnyitom a Lightroom katalógust és itt láthatók a szerkesztett képek, meg tudom nézni, hogy milyen lett volna eredetileg. Ugye ilyen volt, ilyen lett. Megnézem ezt is.

Szépen hozza azt a profilt, amit mutatott. Hogyha bármi nem tetszik, akkor ugye itt a csúszkákkal állíthatok rajta. Ezzel nagyon-nagyon sok időt tudok megspórolni.

A második eszköz az AfterShoot, ami abban segít, hogy a fotózás egyik legunalmasabb részét, a válogatást tud automatizálni. Az AfterShoot ki tudja például szűrni azokat a képeket, amik bemozdultak, vagy valaki pislogott rajtuk. Emellett képes csoportosítani azokat a képeket, amik nagyon hasonlóak egymáshoz.

Az AfterShootnál egy hónapos próbaidőszak van, ezt is érdemes lehet kihasználni, hogy ki tud próbálni, hogy beválik-e ez a megoldás. Ezt az 1671 gépet körülbelül negyed óra alatt válogatta le.

Úgy működik, hogy hozzáadsz egy mappát a számítógépedről, mondjuk ezt, és megadhatod hozzá a beállításokat, hogy hogyan is szeretnéd a válogatást. Lehet különböző esküvő, portré, iskolai fotózás, budoár, újszülött, satöbbi. Megadhatod neki, hogy mennyire legyen szigorú a válogatásban, tehát hogy mennyire szűri ki például a bemozdult képeket, a duplikációkat mennyire csoportosítsa össze, illetve, hogy mennyi ilyen legjobb képet emeljen ki. Kiszűrheti a csukott szemes képeket, a duplikátumokat. Illetve, ami nagyon fontos, hogyha korábban végeztél valamilyen beállítást, és nem szeretnéd, hogy ezt felülírja, akkor ezt a pipát ki kell venni. Hogyha még semmilyen válogatást nem végeztél, akkor viszont legyen bepipálva. És hogyha megnyomod a Start Culling lehetőségét, akkor elkezdi ezt a leválogatást.

Most nézzük meg csak az eredményt, hogy mit hozott például ebben az esetben. Kiválasztott nekünk ugye 877 képet, ebből 93 highlightot, 158-at talált, ami el van mosódva. Ezek közül egyébként némelyik csak kis mélységélességgel van fotózva, viszont szigorú voltam ebben a beállításban, és van harminc olyan, aminél ő csukott szemet talált. Szerintem érdemes az egész válogatást itt megcsinálni, és utána azokat a képeket importálni Lightroomba, amiket kiválasztottál. Egész egyszerűen, hogyha a CTRL+A-val kijelölöd a kiválasztott képeket és behúzod a Lightroomnak a Library felületére, akkor fel fogja hozni az Importot.

Megmondom őszintén, hogy ez a Highlights funkció nekem nem bizonyult túl hasznosnak, egyáltalán nem olyan képeket választott ki, amiket én választottam volna ebből a sorozatból. Itt elvileg azt veszi figyelembe, hogy mik azok a képek, amik jól mennek a közösségi médiában, de én ezzel nem voltam különösebben elégedett, szinte egyetlenegy kedvencem sem volt benne.

Nyilván segítség lehet, hogyha nem 1600, hanem 877 képet kell átnézni, de még ez is eléggé sok. Hogyha az ember azt várná, hogy tényleg nagyon precízen leválogatja a sorozatot, és mondjuk kiválaszt 1600 képből 150 nagyon jót, akkor azért ezt sajnos nem fogja tudni megtenni, ugyanúgy át kell nézni manuálisan, annyival tudunk beljebb lenni, hogy mondjuk az elmosódott képeket, amik véletlenül rosszul sikerültek, azokat ki tudjuk szűrni.

Ha rámegyünk a Duplicates-re, akkor látjuk, hogy a hasonló képek közül milyenek vannak még, és hogy ő melyiket választotta. Itt ugye el tudjuk dönteni, hogy nekünk melyik tetszik jobban. Ez akkor hasznos funkció, hogyha viszonylag sok hasonló képet készítettünk. Ugyanúgy használhatunk a válogatáshoz billentyűkombinációkat, mint a Lightroomban, amivel tudjuk állítani a csillagokat, illetve a színeket.

Én azt gondolom egyébként, hogyha valakinek a Lightroomban vagy a Bridge-ben van egy nagyon jól bevált válogatási metódusa, akkor nem biztos, hogy olyan nagyon-nagyon sokat tud gyorsítani rajta, viszont egy próbát megér, hiszen egy hónapig ingyenesen kipróbálható.

Végül, de nem utolsó sorban hozom a ChatGPT-t, ami egy nagyméretű nyelvi modell, és úgy tudsz vele beszélgetni majdnem, mintha egy emberrel tennéd, aki nagyon-nagyon sok mindenhez ért.

Végig tudod vele beszélni például a marketing stratégiádat, a célcsoportodat, a pozícionálásodat, sőt, akár posztszövegeket vagy e-maileket is írathatsz vele. Lehet, hogy nem fogod tudni egy az egyben használni, amit alkotott, de kiindulási alapnak vagy inspirációnak nagyon-nagyon jó lehet.

Itt láthatsz egy beszélgetést, amit a ChatGPT-vel folytattam. Először is megkértem, hogy viselkedjen úgy, mintha marketing tanácsadó lenne, aki kifejezetten fotósoknak segít a márkaépítésben és ügyfélszerzésben. Itt már rögtön elkezdett tanácsokat osztogatni nekem.

Először megkértem, hogy segítsen a célcsoportom pontos meghatározásában, elmondtam, hogy milyen fotózást szeretnék kínálni, és nagyjából kinek. Ő segített összeállítani a demográfiát, pszichográfiát, érdeklődési köröket ehhez a célcsoporthoz. Ez nagyon hasznos tud lenni a kommunikációban. Megkérdeztem azt is, hogy milyen vágyai és problémái lehetnek ennek a célcsoportnak, hiszen ezek azok a dolgok, amiket a posztjaimban, illetve a hirdetéseimben meg kell majd fogalmaznom, hogyha szeretnék hatékonyan marketingelni ennek a célcsoportnak. Ezután folytattam a pozicionálással, hogy segítsen meghatározni nekem, hogy miben is vagyok én más, mint a többiek.

Nagyon sok kérdést föltettem a ChatGPT-nek és próbáltam belőle olyan választ kicsikarni, amiket tudok használni. Például tartalmi pilléreket, amiket a tartalommarketinghez tudok használni, és nagyon-nagyon jó tippeket adott. Ugye a Lifestyle családi fotózáshoz, életmód tippek, kreatív fotós tippek, családi életmód, kreatív projektötletek, receptek, családi fotózás tippek. Ezek közül választhatok, hogy mik azok a témák, amiket én szívesen feldolgoznék.

Ezután megkérdeztem, hogy milyen marketing csatornákat érdemes választanom, és ehhez is adott jó ötleteket. Fontos azonban, hogy a józan ész szűrőin ezt mindig futtassuk végig, és nyilván nem fog helyettesíteni egy marketing tanácsadót. Tehát, hogyha nem értünk a témához, akkor azért érdemes óvatosan bánni azzal, amiket a ChatGPT mond nekünk.

Akár arra is megkérheted a ChatGPT-t, hogy írjon neked posztokat, vagy hirdetéseket. Itt, amiket írt, hát egy picit túlzottan tele vannak emojival és egy kicsit sablonosak, azzal segíthetsz még neki, hogyha megadsz konkrétan olyan szövegeket, posztokat vagy hirdetéseket, amik korábban jól működtek, vagy amilyen formulára te szeretnéd a saját hirdetésedet. Mivel a ChatGPT folyamatosan tanul, ezért kihasználhatod ezt a lehetőséget, és akkor a megadott minták alapján fog neked tök jó szövegeket előállítani.

A mesterséges intelligencia által nyújtott előnyök és lehetőségek folyamatosan bővülnek, érdemes őket fotósként is kihasználnod. Az Imagen AI, az AfterShoot és a ChatGPT csak három azok közül az eszközök közül, amik segítenek neked abban, hogy produktívabb és hatékonyabb legyél és több időd maradjon másra.

Remélem, hogy ez a videó felvillantott néhány olyan lehetőséget, amit te is szívesen kipróbálnál majd a munkádban. Hogyha szeretnél többet tudni erről a témáról, akkor érdemes feliratkoznod itt a videó alatti linken, mert hogy fogok tartani egy ingyenes workshopot, ahol még több tippet és trükköt fogok megosztani.

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél értesülni a hasonló anyagokról, akkor iratkozz fel az email értesítőre!

Oszd meg!

Ez is érdekelhet

Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a fotózásban?

“Aki tud, az bármilyen eszközzel csodás képeket készít.” “Profi felszerelés nélkül nincs minőségi fotó.” Mi számít többet a fotózásban, a tudás vagy a felszerelés? Ezt az ősi dilemmát feszegetem ebben a videóban. Avagy: miért nem számít a profi fotós cucc és miért számít mégis? https://youtu.be/ze9xXz9dIcM Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Felszerelés vs. Tudás: Mi számít a

Tovább olvasom »

Photoshop portré retus egyszerűen – Kattanjki Klubtalálkozó képszerkesztés

Megmutatom, hogyan retusálj portrét egyszerűen a Lightroom és Photoshop segítségével. A képek a Kattanjki Klubtalálkozón készültek. Köszönet Mező Blanka és Jagasics Dóra klubtagunknak, hogy megosztották velem a fotójukat ehhez a videóhoz. https://youtu.be/ZCUa8I571A8 Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>Photoshop portré retus egyszerűen – Kattanjki Klubtalálkozó képszerkesztés – A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Kíváncsi vagy, hogy készült ez

Tovább olvasom »

5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani

5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani a Photoshop helyett. Ha nem szeretnél sokat pepecselni az utómunkával, neked szól ez a videó tippekkel és trükkökkel! https://youtu.be/u7XBQHCPQAI Feliratkoztál már a YouTube csatornámra? <h2>5 dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz oldani – A videóban elhangzó szöveg leirata:</h2> <p>Öt dolog, amit a Lightroomban is meg tudsz

Tovább olvasom »

Szólj hozzá!

Scroll to Top